Σελίδες

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009

Νικώντας την δυσλεξία

«Υπάρχει λαίλαπα δυσλεξίας ή είναι ιδέα μου;»ρωτούσε προσφάτως μητέρα σε σχολική συνάντηση. Βλέπετε, κάθε χρόνο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς ένας σημαντικός αριθμός γονέων καλείται να διαχειριστεί μια πληροφορία που ακούγεται εξαιρετικά δυσοίωνη: «Το παιδί σας είναι δυσλεξικό»! Πλήθος τα ερωτήματα που γεννώνται έπειτα από αυτό: Τι σημαίνει «είναι δυσλεξικό»; Πρόκειται για ασθένεια ή όχι; Τι πρέπει να κάνω; Υπάρχει ελπίδα; 

Η ειδικευμένη στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ των ΗΠΑ, διευθύντρια της Μονάδας Δυσλεξίας και Διαταραχών του Λόγου στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ηρακλείου, κυρία Μαρία Σαββάκη η οποία έχει απαντήσει πολλές φορές σε τέτοια ερωτήματα, δίνει κατευθυντήριες γραμμές. 

«Οι γονείς που θα λάβουν μια τέτοια πληροφορία στο νηπιαγωγείο ή στις πρώτες τάξεις του δημοτικού μπορούν να θεωρούν τους εαυτούς τους τυχερούς»λέει η κυρία Σαββάκη, προσθέτοντας ότι«είναι συνηθισμένο η δυσλεξία να μην εντοπίζεται έγκαιρα,πράγμα που σημαίνει πολύ περισσότερο κοπιώδη παρέμβαση από εμάς και πολύ μεγαλύτερη προσπάθεια από τα παιδιά».
Η ελληνίδα γιατρός, εκπαιδευτικός και ψυχογλωσσολόγος δεν χρησιμοποιεί τυχαία τη λέξη «εντοπίζεται», την οποία προτιμά από τη λέξη «διαγιγνώσκεται». «Δεν με βρίσκει καθόλου σύμφωνη η ιατρικοποίηση της δυσλεξίας. Πρόκειται για μια μαθησιακή δυσκολία που απαιτεί παρέμβαση και όχι για ασθένεια που απαιτεί θεραπεία» λέει χαρακτηριστικά.
Ανεξαρτήτως χαρακτηρισμού της δυσλεξίας, πάντως, φαίνεται ότι υπάρχει μια ασάφεια σχετικά με το πώς θα εντοπίσουμε τα παιδιά που χρήζουν παρέμβασης. Με δεδομένο δε ότι, όπως έδειξε το ρεπορτάζ που κάναμε, μπορεί ένα παιδί να περιμένει και δύο χρόνια για να εξετασθεί από τους αρμόδιους φορείς (ΚΔΑΥ, ιατροπαιδαγωγικούς σταθμούς), το βάρος της πρώιμης αναγνώρισης αυτής της μαθησιακής δυσκολίας εμπίπτει στους γονείς και στους νηπιαγωγούς και δασκάλους. 

Τι θα πρέπει λοιπόν να υποψιάσει τους γονείς; «Αναμένουμε από ένα παιδί ηλικίας νηπιαγωγείου να έχει κατακτήσει τις βασικές γλωσσικές δομές:την άρθρωση,τη σύνταξη,τη γραμματικότητα, τη σημαντική και την προσωδία» λέει η κυρία Σαββάκη. Με άλλα λόγια, ένα πεντάχρονο παιδί οφείλει να αρθρώνει σωστά τις λέξεις, να τις βάζει στη σωστή σειρά, με τις σωστές πτώσεις, εγκλίσεις, γένη, να γνωρίζει τη σημασία των λέξεων και να τις εκφέρει με την αρμόζουσα μουσικότητα. Αν κάτι από τα παραπάνω δεν συμβαίνει, οι γονείς θα πρέπει να κινητοποιηθούν και να ζητήσουν τη βοήθεια ειδικών. Το ίδιο πρέπει να γίνει αν ως το τέλος της τρίτης δημοτικού το παιδί δεν είναι σε θέση να διαβάσει απρόσκοπτα.
Στην αντιμετώπιση της δυσλεξίας όμως εμπλέκονται πολλές ειδικότητες και δεν είναι ξεκάθαρο πού ακριβώς πρέπει να προστρέξουν οι γονείς. Προφανώς η αξιολόγηση των ειδικών ξεφεύγει από τους σκοπούς του παρόντος άρθρου. Ρωτήσαμε ωστόσο την κυρία Σαββάκη τι θα πρέπει να αναμένει ο γονέας από τον ειδικό στον οποίο προστρέχει.
«Ο ειδικός θα πρέπει να είναι σε θέση να του δώσει μια ολοκληρωμένη εικόνα της κατάστασης και της παρέμβασης που θα χρησιμοποιηθεί. Θα πρέπει, δηλαδή, ο γονέας να πληροφορηθεί από τον ειδικό τι ακριβώς συμβαίνει, γιατί ακριβώς συμβαίνει, πώς ακριβώς θα διορθωθεί αυτό που συμβαίνει και πότε» λέει η ελληνίδα γιατρός, συμπληρώνοντας ότι «με τη σωστή παρέμβασητα αποτελέσματα είναι θεαματικά».
Σύμφωνα με όλα τα ερευνητικά ευρήματα, η δυσλεξία έχει νευροβιολογική και γενετική βάση. 
Υπάρχουν όμως παράμετροι τις οποίες θα πρέπει να προσέξουν οι γονείς ώστε να θωρακίσουν κατά το δυνατόν τα παιδιά τους;«Φυσικά και υπάρχουν και μάλιστα δεν πρόκειται για μαγικές συνταγέςαλλά για στάσεις ζωής που θα υπαγόρευε η κοινή λογική» λέει η κυρία Σαββάκη και εξηγεί: «Χαρακτηριστικότερο ίσως παράδειγμα αποτελεί η τηλεθέαση.Εχει βρεθεί ότι η τηλεθέαση μπορεί να καθηλώσει γλωσσικά τα παιδιά και ο λόγος είναι πολύ συγκεκριμένος: για να εξαγάγει ο εγκέφαλος ένα έλλογο μήνυμα από μια εικόνα απαιτούνται 15 δευτερόλεπτα,ενώ στην τελεόραση οι εικόνες αλλάζουν ανά τρία δευτερόλεπτα.
Με δεδομένο ότι η τηλεόραση αποτελεί μια πολιτιστική παράμετρο την οποία δεν μπορούμε να αγνοήσουμε, η κοινή λογική υπαγορεύει να γνωρίζουμε ποιοπαιδί παρακολουθείπόσηκαι τι είδουςτηλεόραση. Διότι ένα ντοκυμαντέρ για την τίγρη με αργές σκηνές δεν είναι το ίδιο με ένα πολεμικού θέματος φασαριόζικο κινούμενο σχέδιο. Ξέρετε πόσα τετράχρονα, πεντάχρονα και επτάχρονα παιδιά που αναμφίβολα διασκέδασαν παρακολουθώντας κάτι στην τηλεόραση δεν είναι μετά σε θέση να περιγράψουν με λόγια αυτό που είδαν;». Στην παρατήρηση ότι για την τηλεόραση που βρίθει εικόνων φαίνεται να μην ισχύει το ρητό «μια εικόνα, χίλιες λέξεις» η ελληνίδα γιατρός υπήρξε κάθετη: «Φυσικά και ισχύει. Μια εικόνα, τηλεοπτική ή όχι,μπορεί να ισούται με χίλιες και περισσότερες λέξεις, αρκεί να έχει μάθει κανείς να τις λέει!».
Υπάρχουν άραγε άλλες παράμετροι της καθημερινότητας ενός παιδιού που μπορούν να εμποδίσουν την ανάπτυξη του λόγου; Και πως εμπλέκεται η ελειμματική προσοχή στην δυσλεξία;«Η ελειμματική προσοχή αποτελεί μια άλλη νέα λαίλαπα,αλλά πρόκειται για τεράστιο θέμα που καλό θα ήταν να εξεταστεί ξεχωριστά. Εστιάζοντας στη δυσλεξία,έχει αποδειχθεί ότι η διγλωσσία αναστέλλει την άρτια εκμάθηση της γλώσσας. Και ξέρουμε ότι σήμερα δεν είναι λίγα τα παιδιά που μεγαλώνουν με ξενόγλωσσες νταντάδες»λέει η κυρία Σαββάκη. Και η ευρέως διαδεδομένη πεποίθηση ότι πρέπει τα παιδιά να διδάσκονται νωρίς τις ξένες γλώσσες; «Ενα βασικό αξίωμα της ψυχογλωσσολογίας είναι πως δεν αποκτά κανείς μια ξένη γλώσσα αν δεν διαθέτει μια πρώτη,τη μητρική του» λέει η ελληνίδα ειδικός και εξηγεί πως η κατάλληλη ηλικία για εκμάθηση ξένης γλώσσας είναι μετά τη συμπλήρωση του εβδόμου έτους της ηλικίας των παιδιών.
Απαντώντας δε στο ερώτημα αν μετά τα επτά δεν δυσκολεύει η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας η κυρία Σαββάκη λέει: «Αν έχει κατακτήσει κανείς τη μητρική του γλώσσα,είναι πολύ πιο εύκολο να μάθει άρτια μια δεύτερη στα επτά παρά να έχει αρχίσει δύο γλώσσες στην ηλικία του ενός, δύο ή τριών ετών και να μην έχει μάθει καμία ολοκληρωμένα. Εξάλλου ως την ηλικία των τριώνη γλώσσα δεν συνιστά απαραιτήτως επικοινωνία.Θα έχετε προσέξει στις παραλίες το καλοκαίρι πόσο αρμονικά παίζουν τα δίχρονα και τρίχρονα ελληνόπουλα με παιδιά τουριστών αντίστοιχης ηλικίας. Ενα παιδί τεσσάρων χρόνων όμως που προσπαθεί να παίξει με ένα ξενόγλωσσο παιδί θα πάει στη μαμά του και θα δηλώσει “δεν καταλαβαίνω τι λέει!”».

Αν και τα παραπάνω ακούγονται εφαρμόσιμα, η κυρία Σαββάκη δεν τρέφει καμία ψευδαίσθηση σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί γονείς: 
«Η πολύχρονη εμπειρία μου μού έχει δείξει ότι στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες αυτά που ζητούμε από τους γονείς είναι πολύ δύσκολα ακριβώς επειδή απαιτούν αλλαγές στον τρόπο της ζωής τους. Μια μητέρα που γυρίζει στις 8 το βράδυ από τη δουλειά δεν είναι εύκολο να αλλάξει αυτό το δεδομένο» λέει χαρακτηριστικά.
Τι μπορεί όμως να κάνει ο γονέας του δυσλεξικού παιδιού που θέλει να ενισχύσει την προσπάθεια του παιδιού του;«Να δείξει ψυχραιμία και να αξιοποιήσει την κοινή λογική.Π.χ.,είναι θέμα κοινής λογικής να αντιληφθούμε ότι τα 40 λεπτά με τον ειδικό δεν αρκούν και πως τα μεγάλα οφέλη από τις επισκέψεις στον ειδικό είναι η επανάληψη στο σπίτι.Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τα δίχρονα και τρίχρονα τρελαίνουν τις μαμάδες τους με το “πάλι” και “πάλι”. Η επανάληψη κάνει θαύματα στην εγκατάσταση της γλώσσας. Να θυμίσουμε επίσης ότι η μάθηση και η διασκέδαση πάνε μαζί, το τερπνόν μετά του ωφελίμου.Μαθαίνουμε καλύτερα όταν χαιρόμαστε και χαιρόμαστε πολύ περισσότερο όταν η μητέρα και ο πατέρας παίζουν μαζί μας.». 

ευχαριστούμε το yourbaby, που μας το έστειλε

Βαρύς τραυματισμός παιδιού σε ανταλλαγή πυροβολισμών στο Ζεφύρι

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2009  [ 19:56 ]  

Σε κρίσιμη κατάσταση νοσηλεύεται 10χρονο αγόρι μετά το σοβαρό τραυματισμό του από σκάγια κυνηγετικού όπλου στη διάρκεια ανταλλαγής πυροβολισμών ανάμεσα σε δύο οικογένειες τσιγγάνων το απόγευμα της Τρίτης στο Ζεφύρι. 
Το παιδί δέχθηκε σκάγια κυνηγετικού όπλου στο πόδι και διακομίστηκε στο νοσοκομείο Παίδων όπου υποβλήθηκε σε χειρουργική επέμβαση. Σύμφωνα με τους γιατρούς, το τραύμα είναι σοβαρό και τα επόμενα δύο 24ωρα θεωρούνται κρίσιμα.
Τα πρώτα στοιχεία της αστυνομίαςλένε ότι το επεισόδιο ήλθε σε συνέχεια άλλου επεισοδίου για προσωπικές διαφορές που έγινε τις προηγούμενες ημέρες ανάμεσα στους συγγενείς του παιδιού και στα μέλη άλλης οικογένειας.
Την Τρίτη οι «αντίπαλοι» πήγαν έξω από το σπίτι και άρχισαν να πυροβολούν με καραμπίνες. Οι άλλοι ανταπέδωσαν τους πυροβολισμούς μέχρι που τραυματίστηκε το παιδί και σταμάτησε το επεισόδιο, ενώ οι συμπλεκόμενοι εξαφανίστηκαν.
Έρευνα για την υπόθεση διενεργεί η Ασφάλεια Δυτικής Αττικής, η οποία αναζητεί τους δράστες.

Στα σοκάκια της λήθης

Αγαπητό Hamomilaki,

Το παρακάτω βιβλίο το συνέγραψε ένας φίλος. Είναι φτωχόπαιδο από πολύτεκνη οικογένεια, φιλόλογος, παρόλα αυτά έχει καταπληκτικό περιεχόμενο και θα σας παρακαλούσα όπως δημοσιεύσετε την παρακάτω ανάρτηση.
Σας ευχαριστώ,
Geopolitics-GR

Στα σοκάκια της λήθης

Ο Αντώνης θέλει να ξαναφτιάξει τη ζωή του, να κάνει μια καινούργια αρχή. Μια περιπέτεια θα τον οδηγήσει σε ένα αιγαιοπελαγίτικο νησί. Εκεί όμως θα συναντήσει μυστήρια, τα οποία καλείται να ξεδιαλύνει. Μια μισότρελη ύπαρξη και απρόσκλητοι επισκέπτες θα ταράξουν την ήρεμη αιγαιοπελαγίτικη γαλήνη του. Μια περιπέτεια που αρχίζει Σεπτέμβρη και τελειώνει ένα χρόνο μετά, αλλά ποτέ δεν παύει να κυλάει... σ' εκείνο το νησί... σε κάποιο άλλο... εδώ, εκεί... σε μένα... σε σένα...
Ένα μυθιστόρημα που αφήνει τη γεύση της αλμύρας της θάλασσας και το μεθυστικό άρωμα της τσικουδιάς. Μια ιστορία στην οποία η αγνότητα της φύσης και τα σοκάκια των νησιών οδηγούν στο επόμενο καλοκαίρι, ώστε η ομορφιά του Αιγαίου να καταπιεί και μας.

Τίτλος μυθιστορήματος:
Στα σοκάκια της λήθης
Όνομα συγγραφέα: Χριστόδουλος Σταμάτης
Εκδόσεις: Επιφανίου, Λευκωσία 2008
Σελίδες: 382
Have a look at http://geopolitics-gr.blogspot.com/

Σας χαρίζουμε ένα Τραγούδι...

Από τη μια το σούρουπο και η ανεπαίσθητη μελαγχολία που το συνοδεύει, απ' την άλλη μια νοσταλγία για το τότε 
που ο Μάνος έγραφε Μουσική, 
ο Νίκος στίχους και 
η Μελίνα τραγουδούσε,
είπαμε να σας χαρίσουμε αυτό Το Τραγούδι 

Χάρτινο το φεγγαράκι... (σπάνιο βίντεο)


Θα φέρει η θάλασσα πουλιά
κι άστρα χρυσά τ' αγέρι
να σου χαϊδεύουν τα μαλλιά
να σου φιλούν το χέρι.

Χάρτινο το φεγγαράκι
ψεύτικη ακρογιαλιά
αν με πίστευες λιγάκι
θα 'σαν όλα αληθινά.

Δίχως τη δική σου αγάπη
δύσκολα περνά ο καιρός.
Δίχως τη δική σου αγάπη
είναι ο κόσμος πιο μικρός.

Χάρτινο το φεγγαράκι
ψεύτικη ακρογιαλιά
αν με πίστευες λιγάκι
θα 'σαν όλα αληθινά. (δις)

Αιματοβαμμένη Φώκια - Να σταματήσει η Σφαγή τώρα!

    " ΑΙΜΑΤΟΒΑΜΜΕΝΗ"  ΦΩΚΙΑ  
ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ 
ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΗΘΕΙ ΕΝΑΝΤΙΑ 
ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ 
ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΚΑΝΑΔΑ



Διαμαρτυρία της PETA στην Αθήνα -21 Οκτωβρίου 2009, 
στον πεζόδρομο της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, 
κάτω από την Ακρόπολη, 
την Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2009 και ώρα 11:00 π.μ.

Την παραμονή της τελετής αφής της Ολυμπιακής φλόγας, η PETA στέλνει μήνυμα στον κόσμο να εστιάσει στη μεγαλύτερη σφαγή των θαλάσσιων θηλαστικών στον πλανήτη.

Φορώντας ένα "αιματοβαμμένο" κουστούμι και σπαρταρώντας στο έδαφος κοντά στην Ακρόπολη, ένα μέλος της PETA θα διαμαρτυρηθεί ενάντια στην ετήσια σφαγή φωκιών στον Καναδά, την ημέρα πριν την τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας. Η "φώκια" θα δείξει τι συμβαίνει στις δεκάδες χιλιάδες φώκιες – οι περισσότερες από τις οποίες είναι μωρά – στα παγόβουνα του Newfoundland και του Labrador, στον Καναδά, κατά τη διάρκεια της μεγαλύτερης ετήσιας σφαγής θαλάσσιων θηλαστικών στον κόσμο. 
Άλλα μέλη της PETA θα κρατούν πόστερς που θα λένε "Ο Καναδάς πρέπει να σταματήσει τη σφαγή της φώκιας". Η φώκια της PETA θα ακολουθήσει τη φλόγα σε όλο τον Καναδά, στο ταξίδι της από τη Victoria στο Vancouver.

Η ετήσια εμπορική σφαγή της φώκιας είναι μια επιχείρηση κέρδους εκτός εποχής για την αλιευτική βιομηχανία η οποία αποτελεί λιγότερο από το 1% της οικονομίας του Newfoundland. Δεν είναι μια δραστηριότητα επιβίωσης για τους γηγενείς πληθυσμούς. 
Απολογισμοί για τη σφαγή φώκιας από τους Ίνουιτ εκτιμούνται μόνο για το 3% της σφαγής. Αυτό το χρόνο, τρία τέταρτα από τις 300.000 φώκιες που αναμένονταν να σκοτωθούν δεν σκοτώθηκαν, εν μέρει λόγω του ότι η τιμή της γούνας έχει πέσει κατακόρυφα, καθώς η διεθνής κατακραυγή ενάντια στη σφαγή της φώκιας αυξάνεται. Οι ΗΠΑ και το Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν απαγορεύσει τα προϊόντα από φώκια και παγκόσμιοι ηγέτες – συμπεριλαμβανομένων του Barack Obama, του Dalai Lama και του Vladimir Putin – έχουν ταχθεί ενάντια στη σφαγή.

"Καθώς ο κόσμος στρέφει την προσοχή του στους Αγώνες του Vancouver, εκατομμύρια άνθρωποι θα εστιάσουν στη ντροπή του Καναδά" λέει η Εκτελεστική Αντιπρόεδρος της PETA Tracy Reiman...Εάν ο Καναδάς επιθυμεί να καθαρίσει την παγκόσμια εικόνα του ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει είναι να σταματήσει τη διεθνώς καταδικασμένη σφαγή της φώκιας".
 Από το ΠΟ.ΦΥ.ΖΩ.
πηγή μας: magnitis

Από τα 16 στα ναρκωτικά

Στα 19 τους χρόνια πέφτουν στα «σκληρά». Πάνω από 7 χρόνια διαρκεί ο εφιάλτης. Αποκτούν τουλάχιστον ένα πρόβλημα υγείας, ενώ ένας στους τρεις μολύνεται με ηπατίτιδα C
 
Από τα 16 ξεκινούν τα «πειράματα» με τις ουσίες και από τα 19 πέφτουν στα «σκληρά» οι Ελληνες χρήστες.
Η περιπέτεια των ναρκωτικών διαρκεί πάνω από επτά χρόνια. Στο μεταξύ, περισσότεροι από τους μισούς αποκτούν τουλάχιστον ένα πρόβλημα σωματικής υγείας και ένας στους τρεις έχουν μολυνθεί από ηπατίτιδα C.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσαν χθες οι υπεύθυνοι του ΚΕΘΕΑ «Παρέμβαση», με αφορμή τη συμπλήρωση 20 ετών από την έναρξη λειτουργίας του προγράμματος. Στο διάστημα αυτό, στο πρόγραμμα έχουν απευθυνθεί 4.614 χρήστες ουσιών και 6.114 μέλη του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. 
Με βάση τα στοιχεία του 2008, οι χρήστες ουσιών που απευθύνονται στο ΚΕΘΕΑ «Παρέμβαση» είναι κυρίως άνεργοι και άγαμοι άνδρες, με μέση ηλικία τα 29 έτη, οι οποίοι διαμένουν με τους γονείς τους.
Επαφή
Η πρώτη επαφή τους με τις παράνομες ουσίες έγινε κατά μέσο όρο λίγο πριν από τα 16 έτη με κάνναβη.

Επειτα από τριάμισι χρόνια έκαναν πρώτη φορά χρήση της κύριας ουσίας κατάχρησης, που για το σύνολο σχεδόν των προσερχόμενων είναι η ηρωίνη. Την πρώτη ενέσιμη χρήση της ουσίας αυτής έκαναν, κατά μέσο όρο, στην ηλικία των 21 ετών. 
Στο πρόγραμμα απευθύνονται -κατά μέσο όρο- ύστερα από επτάμισι χρόνια συστηματικής χρήσης της κύριας ουσίας κατάχρησης. 
Οι τέσσερις στους πέντε έχουν κάνει ενέσιμη χρήση έστω και μία φορά στη ζωή τους και οι δύο στους πέντε έχουν κάνει κοινή χρήση σύριγγας.
Το 40% είναι απόφοιτοι λυκείου και το 20% απόφοιτοι γυμνασίου. Για όσους διέκοψαν το σχολείο, πριν από την ολοκλήρωση του λυκείου, η μέση ηλικία διακοπής είναι τα 15,5 έτη. Περισσότεροι από τους μισούς προσερχόμενους αναφέρουν ότι έχουν κάποιο πρόβλημα σωματικής υγείας και το 30% έχουν μολυνθεί από τον ιό της ηπατίτιδας C.
Οι έρευνες αποτελεσματικότητας δείχνουν ότι το 70% των χρηστών, οι οποίοι συμμετείχαν έναν χρόνο στην εναλλακτική θεραπευτική κοινότητα του ΚΕΘΕΑ «Παρέμβαση», πέντε χρόνια μετά συνεχίζουν να απέχουν από τη χρήση οποιασδήποτε παράνομης ουσίας και από παραβατικές δραστηριότητες, ενώ το 80% έχουν αποκατασταθεί επαγγελματικά.
Ακόμα και οι χρήστες ουσιών που διακόπτουν πρόωρα τη θεραπεία τους εμφανίζουν βελτίωση σε διάφορους τομείς, όπως η υγεία, η σχέση με τον νόμο, οι κοινωνικές και προσωπικές σχέσεις, ενώ τείνουν να επιστρέφουν στις υπηρεσίες θεραπείας για την αντιμετώπιση του προβλήματός τους.

πηγή: Έθνος

Σχεδίαζαν στο Internet ομαδική αυτοκτονία

Οι λόγοι για τους οποίους οι επίδοξοι αυτόχειρες εξέφραζαν την πρόθεσή τους να αυτοκτονήσουν ήταν ψυχολογικά προβλήματα.
Δεκατέσσερις νέοι άνθρωποι μεταξύ των οποίων και εννέα ανήλικα παιδιά επιχείρησαν να πραγματοποιήσουν ομαδική αυτοκτονία μέσω διαδικτύου.
Εντοπίστηκαν από προληπτική έρευνα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος που ενημέρωσε τους γονείς.
Αφού μελετήθηκαν και αξιολογήθηκαν τα συγκεκριμένα μηνύματα, ζητήθηκε άρση απορρήτου και εντοπίστηκαν ψηφιακά τα στοιχεία των διαχειριστών.
Το ένα από τα παιδιά κατανάλωσε αλκοόλ και χάπια και μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο ενώ οι υπόλοιποι συννετέχοντες στη συνομιλία βρίσκονται υπό ψυχιατρική παρακολούθηση. 
έθνος