Σελίδες

Παρασκευή 19 Νοεμβρίου 2010

Μάχη για καταπολέμηση του τετάνου UNICEF - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΑΚΗ- on maternal and neonatal tetanus

Η Ελευθερία Αρβανιτάκη τα τέσσερα τελευταία χρόνια έχει συμβάλει καθοριστικά στην ευαισθητοποίηση του κοινού και στην επιτυχία της εκστρατείας. 

Πρόσφατα ταξίδεψε στην Ακτή του Ελεφαντοστού - ντοκιμαντέρ από αυτό το ταξίδι προβλήθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης-, όπου επισκέφθηκε προγράμματα που υποστηρίζονται από τη UNICEF και είδε από κοντά την εφαρμογή της εκστρατείας για την καταπολέμηση του μητρικού και νεογνικού τετάνου.


«Στην Ακτή Ελεφαντοστού μπόρεσα να δω τα θετικά αποτελέσματα του προγράμματος εμβολιασμών και πόσο άμεσα βοηθούν τις μαμάδες και τα μικρά τους. Αυτοί οι εμβολιασμοί είναι ζήτημα ζωής και θανάτου για γυναίκες και μωρά που ζουν κάτω από αδιανόητες συνθήκες, χωρίς ούτε καν τις πλέον βασικές παροχές.
Γι’ αυτό η συμμετοχή όλων είναι πολύ σημαντική. Είναι τιμή μου να είμαι και φέτος πρέσβειρα της εκστρατείας κατά του νεογνικού τετάνου, μιας ασθένειας που στερεί τη ζωή σε χιλιάδες παιδιά και μαμάδες κάθε χρόνο σε όλο τον κόσμο. Όλες οι μαμάδες μπορούμε να βοηθήσουμε, αν ενώσουμε τις δυνάμεις μας».

έθνος

Κουταβάκι βασανίστηκε μέχρι θανάτου σε προαύλιο σχολείου.

Κτηνωδία μέσα σε σχολείο

«Η βία εις βάρος των ζώων αποτελεί ίσως την πρώτη ένδειξη, ένα σήμα προειδοποίησης για μελλοντική επιθετική συμπεριφορά, που μπορεί να καταλήξει
ακόμη και στο έγκλημα»
 

Μαίρη Λου Ράντουρ, ψυχολόγος 

Το άτυχο σκυλάκι χτυπήθηκε με αιχμηρό αντικείμενο στον λαιμό κατά τη διάρκεια της 7ης ώρας του μαθήματος. Άγνωστος παραμένει ο δράστης. Ένα μαθητή άλλου σχολείου "δείχνει" ως αυτουργό η διεύθυνση του σχολείου.

Σοκαρισμένη και παγωμένη η σχολική κοινότητα στο 2ο Λύκειο της Καβάλας αναζητά τους δράστες της κτηνωδίας σε βάρος ενός κουταβιού τριών μηνών, το οποίο βασανίστηκε μέχρι θανάτου στο προαύλιο του σχολείου, και μάλιστα σε ώρα μαθήματος.

Το περιστατικό σημειώθηκε το μεσημέρι της περασμένης Τρίτης, στη διάρκεια της 7ης ώρας του μαθήματος, χωρίς να έχει εξακριβωθεί μέχρι στιγμής η ταυτότητα και τα κίνητρα των δραστών, με τη διεύθυνση του σχολείου και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να "δείχνουν" ως αυτουργό έναν μαθητή άλλου σχολείου.
Το άτυχο σκυλάκι βρέθηκε να ψυχορραγεί, κουρνιασμένο κάτω από ένα παγκάκι στο προαύλιο του σχολείου και ειδοποιήθηκε από μαθητές ο καθηγητής της γυμναστικής, που λίγο νωρίτερα είχε τελειώσει το μάθημα.
Ο τελευταίος διαπίστωσε πως είχε χτυπηθεί και αιμορραγούσε στον λαιμό από πληγές που είχαν προκληθεί από κάποιο αιχμηρό αντικείμενο. Ειδοποιήθηκαν μέλη του τοπικού Φιλοζωικού Σωματείου "Αίσωπος", που έσπευσαν να παραλάβουν το κουτάβι για να το περιθάλψουν, αλλά λίγες ώρες μετά το άτυχο ζώο ξεψύχησε.
«Επικήρυξη» 
Το Σωματείο "επικήρυξε" τους δράστες με ανακοινώσεις του στον Τύπο και στο Διαδίκτυο, ζητώντας τον εντοπισμό και την παραδειγματική τους τιμωρία, είτε πρόκειται για μαθητές είτε για εξωσχολικούς.
Σε μια πρόχειρη έρευνα, μαθητές δήλωσαν πως είδαν κάποια παιδιά να κυνηγούν το σκυλάκι με ένα ξύλο, από το οποίο προεξείχαν καρφιά, χωρίς ωστόσο να τα κατονομάσουν. Μεσολάβησε η επέτειος του Πολυτεχνείου, που το σχολείο ήταν κλειστό, και χθες το πρωί, στη διάρκεια της προσευχής, ο διευθυντής του Α. Αργυροφθαλμίδης κάλεσε όποιον γνωρίζει το παραμικρό να το αναφέρει στον ίδιο στο γραφείο του.
"Ήρθαν πολλά παιδιά και μου είπαν πως είδαν έναν εξωσχολικό μαθητή άλλου σχολείου να περιφέρεται πρώτα στην είσοδο του σχολείου και στη συνέχεια να κυνηγάει με μια βέργα το άτυχο σκυλάκι. Το όνομα που μου ανέφεραν το έχω δώσει στην αστυνομία", είπε στο "Έθνος" ο τελευταίος. "Είναι ένα συμβάν ιδιαίτερα λυπηρό, που με κάνει να ντρέπομαι. Προσβάλλει την περιοχή μας", πρόσθεσε.
Ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού, Γ. Χεριστανίδης, που ενημερώθηκε χθες για το συμβάν, έδωσε εντολή για τη διοργάνωση ειδικού εκπαιδευτικού προγράμματος για τα ζώα στα σχολεία της Καβάλας με τη μορφή διαγωνισμού συγγραφής, έκθεσης, κολάζ και ζωγραφικής.

Η ψυχολογία του 15χρονου Adolescent Psychology

Adolescent Psychology

Η Γεωργία Τζίμα, Ψυχολόγος, Απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, πως αλλάζει η ψυχολογία των εφήβων, στην δύσκολη ηλικία των 15 ετών.

Ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τους γονείς είναι η αντιμετώπιση της κρίσιμης περιόδου της εφηβείας. Η εφηβεία βρίσκεται μεταξύ της παιδικότητας και της ενηλικίωσης, γι’ αυτό και ο έφηβος συμπεριφέρεται άλλοτε σαν παιδί και άλλοτε σαν ενήλικος. Η εφηβεία σηματοδοτείται από βιολογικές αλλαγές στο σώμα του παιδιού και τελειώνει με τη γενετήσια ολοκλήρωση του ατόμου.

Ο έφηβος προσπαθεί να αποδεχθεί την καινούρια εικόνα του σώματός του και να αποκτήσει έλεγχο των γενετήσιων ορμών του. Επίσης, παρατηρούνται αλλαγές στο γνωστικό τομέα. Κάποιοι έφηβοι καταφέρνουν να φτάσουν στο επίπεδο της αφαιρετικής σκέψης, της ικανότητας δηλαδή να αντιλαμβάνονται τι βρίσκεται πίσω από τα πράγματα και να μη δέχονται κάποιες καταστάσεις έτσι όπως φαίνονται. 

Κάποιοι όμως έφηβοι δεν το καταφέρνουν αυτό, μένουν στο επίπεδο της συγκεκριμένης σκέψης και δέχονται την πραγματικότητα όπως φαίνεται. 
Αλλαγές  παρουσιάζονται και στον συναισθηματικό τομέα. Οι έφηβοι είναι δυνατό να βιώσουν κάποια συναισθήματα κατάθλιψης και άγχους για το μέλλον. Η εφηβεία είναι περίοδος ανησυχίας και αμφισβήτησης των θεσμών και της λειτουργίας του κοινωνικού συστήματος γενικότερα.

Είναι πράγματι η εφηβεία περίοδος υψηλού κινδύνου για την εμφάνιση ψυχικών διαταραχών;
Η αλήθεια είναι πως η κατάθλιψη είναι ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά στους εφήβους. Μία αιτία ίσως είναι οι ορμονικές αλλαγές που παρουσιάζονται στην εφηβεία. Κάποιες φορές όμως, οι έφηβοι μπορεί να εμφανίσουν σοβαρές καταθλιπτικές διαταραχές, η χρήση ναρκωτικών και αλκοόλ αυξάνεται και ο έφηβος μπορεί να έρθει αντιμέτωπος ακόμη και με το νόμο λόγω παραβατικής συμπεριφοράς.

Η σχέση του εφήβου με τους γονείς
Ο ασφαλής δεσμός με τους γονείς στην εφηβεία είναι ένας δείκτης υψηλής αυτοεκτίμησης, περισσότερης ικανοποίησης από τη ζωή, καλύτερης ακαδημαϊκής προσαρμογής και λιγότερης ψυχολογικής εξάντλησης. Η ποιοτική σχέση του εφήβου με τους γονείς συμβάλει στην επιτυχή αντιμετώπιση των προκλήσεων, των δυσκολιών και των έντονων αλλαγών στην εφηβεία.

Ο έφηβος θέλει να μιλάει και να δρα ελεύθερα, δεν ανέχεται να τον υποτιμούν οι γονείς ή οποιοσδήποτε άλλος. Οι σχέσεις με τους γονείς του θα επηρεάσουν σε σημαντικό βαθμό και τις σχέσεις με τους υπόλοιπους  ενήλικες που θα συναναστραφεί στη ζωή του. Θα έλεγε κανείς πως όταν ο έφηβος έχει ομαλές σχέσεις με τους γονείς και τους καθηγητές του – οι οποίοι αποτελούν πρότυπα προς μίμηση- τότε ο έφηβος μαθαίνει να συμπεριφέρεται σωστά απέναντι στην κοινωνία.
Πολλές φορές οι γονείς έχουν ιδιαίτερα κριτική στάση απέναντι στους εφήβους. Τους επικρίνουν για την εμφάνιση, τη συμπεριφορά ακόμα και τους φίλους τους. Σε αυτές τις περιπτώσεις ένας έφηβος ενδεχομένως να εμφανίσει συμπτώματα κατάθλιψης. 

Η σχέση του εφήβου με τους συνομηλίκους
Η διαμόρφωση της προσωπικότητας του εφήβου επηρεάζεται σημαντικά και από την παρέα του, η οποία αποτελεί μία πρώτη δομή κοινωνικοποίησης (μετά την οικογένεια και το σχολείο). Η σχέση του εφήβου με τους συνομηλίκους του, επηρεάζει τον τρόπο που αντιλαμβάνεται τον εαυτό του καθώς και την αξία που του αποδίδει.

Έχει μεγάλη σημασία για τον έφηβο ο τρόπος που τον αντιμετωπίζουν οι άλλοι και τι σκέφτονται γι’ αυτόν.
Γι’ αυτό και οι ισχυρές σχέσεις με τους συνομηλίκους σχετίζεται με τη μειωμένη εμφάνιση προβληματικής συμπεριφοράς. Ο έφηβος μοιράζεται τις ανησυχίες του με τους άλλους εφήβους και παρατηρεί ομοιότητες και διαφορές, μαθαίνει τα όριά του αλλά και να σέβεται τα όρια των άλλων.

Πολιτισμός, η μεσογειακή δίαιτα Mediterranean diet included in UNESCO’s intangible world heritage

Η μεσογειακή δίαιτα περιλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο της
Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας, 
που διαμορφώνει κάθε χρόνο η αρμόδια Διακυβερνητική Επιτροπή της UNESCO. 

Μια απλή μακαρονάδα με σάλτσα τομάτας, βασιλικό και λάδι.
Το αίτημα είχαν υποβάλει από κοινού η Ελλάδα, η Ισπανία, η Ιταλία και το Μαρόκο. Την συμπερίληψή τους στη λίστα γιορτάζουν επίσης οι Γάλλοι για την κουζίνα τους, αλλά και την παραδοσιακή τέχνη της δαντέλας του Πουάν ντ' Αλενσόν, οι Ισπανοί για το φλαμένκο, οι Κινέζοι για το βελονισμό και τη θερμοθεραπεία με αψιθιά, οι Τούρκοι για τους αγώνες πάλης των αλειμμένων με λάδι αθλητών (άλλως μπεχλιβάνηδες) του Κιρκπινάρ Αδριανούπολης, οι Αζέροι για την κατασκευή χειροποίητων χαλιών. 
Mediterranean diet has won a place in UNESCO’s list of Intangible Cultural Heritage of Humanity.
The proposal to include the Mediterranean diet in the list of UNESCO was a made on the initiative Greece, Spain, Italy and Morocco.
Η γνώση, η πρακτική και οι παραδόσεις που συνοδεύουν τη μεσογειακή δίαιτα, οι πρώτες ύλες που χρησιμοποιούνται, αλλά και οι κοινωνικές σχέσεις γύρω από το τραπέζι, τις οποίες αυτή ευνοεί, έπεισαν τους κριτές ότι της αξίζει μια θέση στον κατάλογο με την Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας. 
Ο κατάλογος άνοιξε το 2003, οπότε επικυρώθηκε από 132 κράτη σχετική σύμβαση, προκειμένου να αναδείξει και να συμβάλει στη διατήρηση στοιχείων που δεν είναι μετρήσιμα και αφορούν κατά κύριο λόγο προφορικές παραδόσεις, μορφές τέχνης, κοινωνικές πρακτικές και γενικότερα έθιμα. Η UNESCO συντάσσει ακόμη μία λίστα, όπου περιλαμβάνει άυλα στοιχεία τα οποία απειλούνται.

Η γαστρονομία των Γάλλων

Στον πρώτο κατάλογο, εκτός από τις μεσογειακές χώρες που πανηγυρίζουν για το διαιτολόγιό τους, περιχαρείς είναι οι Γάλλοι, οι οποίοι είδαν τη γαστρονομία τους επιτέλους να εγγράφεται. 
Η περίπτωσή της πάντως συζητήθηκε εκτενώς, καθώς υπήρχαν φόβοι ότι ένας τέτοιος τίτλος στη γαλλική κουζίνα μπορεί να τύχει άκριτης εκμετάλλευσης. Τελικά η Επιτροπή αποφάσισε υπέρ, με τη δέσμευση να ελέγχει τη χρήση του λογοτύπου της UNESCO από γαλλικά εστιατόρια.

Στο πόδι σηκώθηκαν για να το γιορτάσουν χορεύοντας στη Σεβίλη οι λάτρεις του φλαμένκο, που αιώνες τώρα συμπύκνωνε τον πόνο και τη χαρά εκατομμυρίων φτωχών ανθρώπων.

Υπό προστασία «τέσσερις»

Η UNESCO έθεσε τέσσερα στοιχεία που απαιτούν άμεσα προστασία: 
1) Οι παραδοσιακές τελετές των Ουιγούρων της Κίνας Μεσρέπ. 
2) Κινδυνεύει επίσης και πρέπει να προστατευτεί η τεχνική κατασκευής των υδατοστεγών φρακτών (μπουλμέδων) στα κινεζικά ιστιοφόρα, που απαντάται μόνο στην επαρχία Φουτζιάν. 3) Η παράδοση της τυπογραφίας με ξύλινα στοιχεία, που σήμερα ασκείται από μόλις 11 ανθρώπους άνω των 50 ετών στην επαρχία Τζετζιάν και χρησιμοποιείτο για τη διαμόρφωση του γενεαλογικού δένδρου. 
4) Εξαφανίζεται επίσης το κροατικό παραδοσιακό τραγούδι της δαλματικής ενδοχώρας Οκάνιε. Κίνα και Κροατία οφείλουν να λάβουν μέτρα και σε μια τετραετία να παρουσιάσουν τα πεπραγμένα τους. Για την υλοποίηση των στόχων δικαιούνται χρηματοδότηση.