Σελίδες

Κυριακή 21 Μαρτίου 2010

ΣΙΔΗΡΟΠΕΝΙΚΗ ΑΝΑΙΜΙΑ

Από το Χαμομηλάκι: Μην ταΐζετε τα παιδιά σας τυρί με κρέας μαζί

 
Ο σίδηρος είναι απαραίτητος για να φτιαχτεί η αιμοσφαιρίνη. Έτσι, αν ο οργανισμός δεν προσλαμβάνει αρκετή ποσότητα σιδήρου, τότε θα οδηγηθεί σε σιδηροπενική αναιμία.

Ποια η συχνότητα και ποιες ηλικίες αφορά κυρίως;

Είναι πάρα πολύ συχνή μορφή αναιμίας. Στην Ελλάδα και στην Κύπρο περίπου το 30% των παιδιών ηλικίας 6 μηνών μέχρι 5 χρονών έχουν σιδηροπενική αναιμία, ενώ για τα παιδιά ηλικίας 6-17 χρονών το ποσοστό φτάνει το 20%. Εμφανίζεται πιο συχνά στα πρόωρα γιατί αυτά έχουν λιγότερα αποθέματα σιδήρου. Οι έφηβοι έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να παρουσιάσουν αναιμία, γιατί η ανάπτυξη του σώματος στην περίοδο αυτή είναι πολύ γρήγορη. Ιδιαίτερα στα κορίτσια, η πιθανότητα μεγαλώνει γιατί χάνουν αρκετό αίμα με την περίοδο τους. 
Επίσης τα παιδιά ηλικίας 1-2 χρόνων έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα να αναπτύξουν σιδηροπενική αναιμία, γιατί ενώ στην ηλικία αυτή ο ρυθμός ανάπτυξης είναι ακόμα γρήγορος, ο σίδηρος, που προσλαμβάνεται μέσα από τις τροφές, ελαττώνεται.

Πώς θεραπεύεται η σιδηροπενική αναιμία;

Η σιδηροπενική αναιμία θεραπεύεται με τη χορήγηση σιδήρου. Ο γιατρός σας, αφού κάνει τις απαιτούμενες εξετάσεις για να επιβεβαιώσει τη διάγνωση, θα σας συνταγογραφήσει να πάρετε σίδηρο από το στόμα. Σε σπάνιες περιπτώσεις μπορεί να σας δώσει σίδηρο ενδοφλέβια ή ενδομυϊκά. Η θεραπεία της σιδηροπενικής αναιμίας με σίδηρο από το στόμα διαρκεί περίπου 2-3 μήνες. 
Να ξέρετε ότι ο σίδηρος μπορεί να προκαλέσει τα εξής προβλήματα:
· Να μαυρίσει τα κόπρανα του παιδιού.
· Να προκαλέσει δυσκοιλιότητα ή αντίθετα διάρροια.
· Να προκαλέσει εμετούς και πόνο στην κοιλιά.
Οτιδήποτε σας ανησυχήσει, να ενημερώσετε αμέσως τον παιδίατρο του παιδιού σας.

Αδάμος Χατζηπαναγής, Παιδίατρος

Αφήστε τα παιδιά σας να ζωγραφίζουν

Ξυλομπογιές και μαρκαδόροι πεταμένοι εδώ και εκεί, μουντζουρωμένοι τοίχοι και αμέτρητα χρωματισμένα χαρτιά. Πριν βάλετε τις φωνές, σκεφτείτε πως η ζωγραφική είναι απαραίτητη για την υγιή ανάπτυξη του παιδιού σας αλλά και ένας τρόπος να σας εκφράσουν αυτά που θέλουν.
Για όλα τα παιδιά, το σχέδιο, ακόμα και το πιο μπερδεμένο, αποτελεί έναν αυθόρμητο τρόπο να εκφράσουν τον εαυτό τους. Ειδικά τα μικρότερα παιδιά που δεν έχουν ακόμα κατακτήσει τη ικανότητα της ομιλίας, εκφράζονται πιο ελεύθερα με το σώμα τους, τις χειρονομίες και το μολύβι. Τα σημάδια που με την πρώτη ματιά μοιάζουν με δυσανάγωνστες μουτζούρες, εκφράζουν με σαφήνεια όλα όσα θέλει να πει το παιδί κυρίως στη μαμά και τον μπαμπά. Κάθε γραμμή δηλώνει κάτι: αυτό επιβεβαιώνεται όταν ζητείται από τον μικρό «μουντζουροποιό» να περιγράψει τι έχει σχεδιάσει. «Αυτός είναι ο παππούς, αυτή είναι η γάτα, αυτή είναι η μαμά, αυτός είμαι εγώ». Και να σκεφτεί κανείς ότι ενώ στο φύλλο του χαρτιού μπορεί να υπάρχουν ακόμα και σαράντα τέτοια πανομοιότυπα σημάδια, το καθένα του διαθέτει στα μάτια του παιδιού μια διαφορετική εικόνα. Όλες αυτές οι γραμμές μαζί συνθέτουν μια ιστορία: την ιστορία των επιθυμιών του, των συναισθημάτων του, των φόβων του σε κάθε στάδιο της ανάπτυξης, τους βιολογικούς και ψυχολογικούς ρυθμούς του. Και η ιστορία αυτή προβάλλεται στο χαρτί. Με αυτό τον τρόπο ο δημιουργός του σχεδίου συνομιλεί με τον κόσμο των ενηλίκων: εναπόκειται στους μεγάλους να ανακαλύψουν και να ακολουθήσουν τον μίτο αυτής της γοητευτικής συνομιλίας. Με τη λογική και κυρίως με την αγάπη, μπορούμε πάντα να ερμηνεύουμε αυτά τα σημάδια, που ποτέ δεν είναι ασήμαντα. Όταν ένα παιδί σας δείχνει ένα φύλλο χαρτιού γεμάτο μουντζούρες, σας δείχνει ένα μέρος του κόσμου του, του εαυτού του. Ωστόσο από το παιδικό σχέδιο προκύπτουν και άλλα στοιχεία: όσο το παιδί εξασκείται να κρατά σωστά το μολύβι, επισπεύδει τον ισορροπημένο συντονισμό των κινήσεών του, συνηθίζει να οργανώνει σε έναν προκαθορισμένο χώρο ιδέες και παρορμήσεις, γι’ αυτό και δεν πρέπει να το μαλώνουμε ποτέ αν σχεδιάζει όπου βρει. Τα παιδιά που τους δόθηκε η δυνατότητα να σχεδιάζουν αποδεικνύονται αργότερα λιγότερο αδέξια στις κινήσεις τους και παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευκολία στην έκφραση. Πράγματι, δεν είναι τυχαίο που οι ψυχολόγοι χρησιμοποιούν το σχέδιο κατεξοχήν ως μέσο για να ερευνήσουν τα προβλήματα που πιθανόν ανακύπτουν κατά την ανάπτυξη του παιδιού.

Ένας τοίχος για ζωγράφισμα;
Με αυτόν τον τίτλο θα νομίζετε οτι έχουν τρελαθεί τελείως. Όμως όχι δεν συμβαίνει αυτό. Μιας λοιπόν και τα παιδιά έχουν μια ιδιαίτερη τάση να ζωγραφίζουν εκεί που δεν πρέπει θα κάνετε το όνειρο τους πραγματικότητα χωρίς να κάνετε τα νεύρα σας κουρέλια, με την βοήθεια ενός μαυροπίνακα. Στα καταστήματα με χρώματα θα μπορέσετε να βρείτε μπογιά για μαυροπίνακα. Έτσι μπορείτε είτε στην κουζίνα είτε σε ένα τοίχο του δωματίου του παιδιού να δημιουργήσετε ένα μεγάλο ξύλινο πλαίσιο και να βάψετε τον τοίχο μέσα με αυτήν μπογιά. Το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει και εσάς τους ίδιους και θα ξετρελάνει τα παιδιά που πλέον θα απολαμβάνουν την σκαναδαλιά του «βάφω τον τοίχο» ανενόχλητα!!! Σημαντική λεπτομέρεια να βρείτε κιμωλίες που δεν βγάζουν σκόνη για μηδενική ακαταστασία.

πηγή: tellawoman.gr
Μερικές ιδέες εδώ

Αλαλάξατε τω Κυρίω...

Ακούστε και απολαύσετε, χωρίς προκατάληψη.
Μεγαλειώδες!!
Η ποίηση, η ερμηνεία, το κάλλος και το μέλος


Υψηλή ελληνική τέχνη...
Η πίστη μας, η θρησκεία μας...

Ψαλμός ΞΕ΄.65

Αλαλάξατε τω Κυρίω πάσα η γη. Ψάλατε δη τω ονόματι αυτού, δότε δόξαν εν αινέσει αυτού. Είπατε τω Θεώ· Ως φοβερά τα έργα σου! εν τω πλήθει της δυνάμεως σου ψεύσονται σε οι εχθροί σου. Πάσα η γη προσκυνησάτωσαν σοι και ψαλάτωσαν σοι· ψαλάτωσαν δη τω ονόματι σου, Ύψιστε. Δεύτε και ίδετε τα έργα του Θεού, ως φοβερός εν βουλαίς, υπέρ τους υιούς των ανθρώπων. Ο μεταστρέφων την θάλασσαν εις ξηράν· εν ποταμώ διελεύσονται ποδί· εκεί ευφρανθησόμεθα επ΄αυτώ. Τω δεσπόζοντι εν τη δυναστεία αυτού του αιώνος· οι οφθαλμοί αυτού επί τα έθνη επιβλέπουσιν· οι παραπικραίνοντες μη υψούσθωσαν εν εαυτοίς. Ευλογείτε, έθνη, τον Θεόν ημών, και ακουτίσασθε την φωνήν της αινέσεως αυτού, του θεμένου την ψυχήν μου εις ζωήν, και μη δόντος εις σάλον τους πόδας μου. ΄Οτι εδοκίμασας ημάς, ο Θεός· επύρωσας ημάς ως πυρούται το αργύριον. Εισήγαγες ημάς εις την παγίδα, έθου θλίψεις επί τον νώτον ημών. Επεβίβασας ανθρώπους επί τας κεφαλάς ημών· διήλθομεν δια πυρός και ύδατος και εξήγαγες ημάς εις αναψυχήν. Εισελεύσομαι εις τον οίκον σου εν ολοκαυτώματι· αποδώσω σοι τας ευχάς μου, ας διέστειλε τα χείλη μου και ελάλησε το στόμα μου εν τη θλίψει μου. Ολοκαυτώματα μεμυελωμένα ανοίσω σοι μετά θυμιάματος  και κριών· ανοίσω σοι βόας μετά χιμάρων. Δεύτε, ακούσατε, και διηγήσομαι υμίν, πάντες οι φοβούμενοι τον Θεόν, όσα εποίησε τη ψυχή μου. Προς αυτόν τω στόματι μου εκέκραξα και ύψωσα υπό την γλώσσαν μου. Αδικίαν ει εθεώρουν εν καρδία μου, μη εισακουσάτω μου Κύριος. Δια τούτο εισήκουσε μου ο Θεός, προσέσχε τη φωνή της δεήσεως μου. Ευλογητός ο Θεός, ος ούκ απέστησε την προσευχήν μου και το έλεος αυτού απ΄εμού.

Νεκταρία Καραντζή 
κατάγεται από τη Λακωνία.  

Σπούδασε:
  • Νομικά (Παν/μιο Θεσ/κης)
  • Μεταπτυχιακό Ποινικού Δικαίου (Παν/μιο Αθηνών/ Θέμα διπλωματικής: "Ποινική Προστασία Συγγενικών Δικαιωμάτων" - Επιβλέποντες καθηγητές: Κώστας Φελουτζής - Νίκος Λίβος)
  • Υπ. διδ. Νομικής
  • Βυζαντινή Μουσική (Δίπλωμα/ Σχολή Βυζαντινής Μουσικής Ι.Μ. Πειραιώς/ Καθηγητές: Δημήτρης Βερύκιος, π. Αντώνιος Βάλβης, Διαμαντής Μαυραγάνης, Νίκος Σωτηρίου)
  • Παραδοσιακό τραγούδι με τον Χρόνη Αηδονίδη (από τον Φεβρουάριο του 2003 έως σήμερα)
  • Φωνητική (Καθηγητές: Θάνος Πετράκης, Ντίνα Γουδιώτη/ 2001-2004)
  • Πιάνο και Θεωρία Δυτικής Μουσικής (ιδιαίτερα μαθήματα επί 8 χρόνια)