Σελίδες

Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Τέλος τα «φακελάκια» στο νοσοκομείο Σπάρτης «Εάν σου ζητήσουν φακελάκι, δώσε ένα άδειο!»

«Βοήθησε να απαλλαγούμε από τη διαφθορά. 
Μη συμμετέχεις». 
Αυτό γράφουν αφίσες που έχουν αναρτηθεί από τους γιατρούς του ΕΣΥ Λακωνίας σε όλες τις κλινικές και στα τμήματα του Nοσοκομείου Σπάρτης. 
Μάλιστα, αναγράφεται και ο αριθμός καταγγελίας 210 87709700 της ΕΛ.ΑΣ. 
«Θέλουμε να δείξουμε ότι υπάρχει και υγιής μερίδα των νοσοκομειακών γιατρών, που δεν θέλει να μπει σε αυτού του είδους τη συναλλαγή»,
δηλώνει στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος της ΟΕΝΓΕ Δημήτρης Βαρνάβας, προσθέτοντας: 
«Και φυσικά, θέλουμε να προτρέψουμε τους πολίτες να πάψουν να χρηματίζουν γιατρούς».
Η απόφαση να υιοθετηθεί η αφίσα από την ΟΕΝΓΕ ήταν ομόφωνη, ομόφωνη ήταν και η απόφαση για τη δημιουργία από την αρχή, αυτής της αφίσας, από την Ενωση Γιατρών ΕΣΥ Λακωνίας. 
Η πρόεδρος της Ενωσης Χρύσα Ντοροβίτσα δηλώνει στην εφημερίδα: «έχουμε κατ’ επανάληψιν ταχθεί κατά της διαφθοράς και της παραοικονομίας στον χώρο της Yγείας. Αποφασίσαμε να κάνουμε ένα βήμα πιο πέρα. Να περάσουμε στην πράξη. Πρέπει κι εμείς οι γιατροί να δούμε το φακελάκι σαν ένα υπαρκτό πρόβλημα. Μόνο εάν το αντιμετωπίσουμε κατά μέτωπο, μπορούμε να το κερδίσουμε».
«Οι πολίτες ήταν πολύ θετικοί με σχόλια του είδους “έχουν δίκιο οι γιατροί”. Ξέρετε, δυστυχώς, έχει περάσει στο ίδιο το DNA τον πολιτών το φακελάκι και συχνά το δίνουν ακόμα κι αν δεν τους ζητηθεί», σημειώνει η κ. Ντοροβίτσα.
Η ίδια τονίζει ότι η πλειοψηφία των γιατρών τάχθηκε με το μέρος της Ενωσης, ενώ «ελάχιστα ήταν τα αρνητικά σχόλια». «Ακούστηκε π. χ. ότι “χαλάμε την εικόνα των γιατρών προς τα έξω”. Εμείς είμαστε αντίθετοι σε αυτό. Πιστεύουμε ότι η εικόνα χαλάει από αυτούς που χρηματίζονται και όχι από εμάς που ζητάμε στον κόσμο να το καταγγείλει», προσθέτει.
Στην αρχή υπήρχαν ορισμένες «απώλειες», σημειώνει. Κάποιες αφίσες σχισμένες. Αλλά αντικαταστάθηκαν. Σήμερα, τα μέλη της Ενωσης δεν βρίσκουν πλέον σκισμένες αφίσες.
Aπό tvxs

Ιρλανδική ευχή - Irish blessing

«Είθε να είστε πάντα ευλογημένοι 
με τοίχους για τον άνεμο,
με μια στέγη για τη βροχή,
με μια ζεστή κούπα τσάι δίπλα στη φωτιά,
με γέλιο για ν' αναπτερώνεστε,
με αυτούς που αγαπάτε κοντά σας,
και με όλα όσα η καρδιά σας μπορεί να επιθυμήσει
».
 
~ ~ ~ Ιρλανδική ευχή ~ ~ ~


"May you always be blessed with walls for the wind;
a roof for the rain;
a warm cup of tea by the fire;
laughter to cheer you;
those you love near you;
and all that your heart might desire."

~ ~ ~ Irish blessing ~ ~ ~


πηγή:

Τα έξι «μυστικά» για μια χαρούμενη τάξη The six secrets of a happy classroom

Οι έξι (ιδιότυπες) «εντολές» 
για ένα χαρούμενο μάθημα
The six secrets of a happy classroom
Παιδαγωγικές μεθόδους μακριά από την κοινοτοπία συνιστά στους δασκάλους ο εκπαιδευτικός Ντίλαν Γουίλιαμ

ΛΟΝΔΙΝΟ 
Το μόνο που χρειάζεται μια τάξη δημοτικού σχολείου για να γεμίσει με χαρούμενα παιδιά είναι να εφαρμόσουν οι δάσκαλοι έξι απλές, ελαφρώς «ανορθόδοξες» πρακτικές, υποστηρίζει ο υποδιευθυντής του Ινστιτούτου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Λονδίνου Ντίλαν Γουίλιαμ . 
Για να αποδείξει τα λεγόμενά του εφάρμοσε πειραματικά τις μεθόδους του επί περίπου δύο μήνες σε μια τάξη παιδιών όλων των επιπέδων, ηλικίας 12-13 ετών, και όπως αποκαλύπτει ντοκυμαντέρ του ΒΒC που κατέγραψε την προσπάθειά του είχε πολύ καλά αποτελέσματα.

Οι «έξι εντολές» του βρετανού εκπαιδευτικού και συγγραφέα προς τους δασκάλους είναι οι εξής:

1. Μη ζητάτε από τους μαθητές να σηκώνουν το «χέρι».
Για να βρείτε ποιος θα απαντήσει χρησιμοποιήστε κάποιο είδος κλήρωσης, π.χ. με αριθμούς στην τύχη, με μια σβούρα, με χαρτάκια σε κληρωτίδα ή με άνισα ξυλαράκια κλεισμένα στο χέρι ενός παιδιού. 
2. Φτιάξτε «κουτιά-φανάρια», πράσινου, πορτοκαλί ή κόκκινου χρώματος. Οποιο παιδί ξέρει την απάντηση θα γυρνάει το κουτί στο πράσινο χρώμα, όποιο δεν είναι σίγουρο στο πορτοκαλί, όποιο δεν ξέρει στο κόκκινο.
3. Ζητήστε κάθε μαθητής να γράφει την απάντηση σε μια ερώτηση με μαρκαδόρο σε έναν επανεγγράψιμο μικρό λευκό πίνακα. Μετά ζητήστε να υψώσουν όλοι ταυτόχρονα τους πίνακες. Ετσι ελέγχετε μονομιάς την τάξη, ενώ τα παιδιά δεν «στιγματίζονται» αν δεν ξέρουν μια απάντηση.
4. Δώστε τέλος στην εμμονή με τους βαθμούς. Τα παιδιά πρέπει να καταλάβουν ότι τα σχόλια για την επίδοσή τους είναι πιο σημαντικά.
5. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα επιτρέψτε στους μαθητές να πουν ελεύθερα τη γνώμη τους για το πώς κάνετε το μάθημά σας. Αυτοί θα νιώσουν σημαντικοί και εσείς θα βελτιωθείτε.
6. Λίγη γυμναστική πριν από την πρώτη ώρα μπορεί να εκτονώσει τα παιδιά και να τα βοηθήσει να παραμείνουν συγκεντρωμένα.
Ειδικά η μέθοδος «σηκώστε το χέρι σας», σύμφωνα με τον δόκτορα Γουίλιαμ, διευρύνει το χάσμα μεταξύ καλών και κακών μαθητών. « Ο ένας στους τρεις μαθητές σηκώνει χέρι σαν τρελό, ενώ οι άλλοι τρεις “κρύβονται” ». λέει. 
Μια ιδέα που προτείνει είναι η εξής: ο δάσκαλος να γράψει το όνομα κάθε μαθητή σε ένα γλειφιτζούρι και έπειτα να εξετάζει τραβώντας στην τύχη ένα γλειφιτζούρι από ένα δοχείο. Έτσι κανείς δεν είναι βέβαιος αν θα εξεταστεί ή όχι.
ΤΟ ΒΗΜΑ

Το παιδί μου κόλλησε στον υπολογιστή!!! | Internet kids

Οι Έλληνες γονείς είναι πρώτοι στην Ευρώπη στον έλεγχο της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας των παιδιών τους, αλλά τελευταίοι στη χρήση του διαδικτύου.
(www.saferinternet.gr)

Ταυτότητα χρηστών Η/Υ στην Ελλάδα
• 39% του συνολικού πληθυσμού χρησιμοποιεί Η/Υ
• 3 στα 10 νοικοκυριά είναι συνδεδεμένα στο διαδίκτυο
• Ηλικία: 16-24 ετών υψηλότερα ποσοστά χρήσης (μέχρι 84%)
• Φύλο: συχνότερη χρήση από άνδρες
• Επαγγελματική κατάσταση: μαθητές και φοιτητές την μεγαλύτερη πρόσβαση
• Τόπος πρόσβασης: από το σπίτι (74%)
χώρος εργασίας (37%)
internet café (16%)
σπίτια φίλων ή συγγενών (11%)
Ένας στους τρεις νέους 16-24 ετών συνδέεται στο διαδίκτυο από internet café (32%)
Λόγοι χρήσης του διαδικτύου
• αναζήτηση πληροφοριών (82%)
• ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (69%)
• ψυχαγωγία (51%)
(πηγή: Παρατηρητήριο για την ΚτΠ)

Χρήση με βάση το αναπτυξιακό στάδιο του παιδιού
• Μέχρι 3 ετών:
• Μερικό ενδιαφέρον. Τα παιδιά υιοθετούν τη συμπεριφορά των γονιών απέναντι στον Η/Υ.
• Από 4-6 ετών: αρχίζουν να κατανοούν τον κόσμο των παιχνιδιών και της μάθησης. Δείχνουν ενδιαφέρον για προγράμματα μάθησης και παιχνιδιού, καθώς και για κείμενα με αργές αλλαγές εικόνας.
• Από 7-11 ετών: μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τους εικονικούς κόσμους. Αναζητούν πληροφορίες για τα ενδιαφέροντά τους
• Από 12 ετών: πολλοί έφηβοι διαθέτουν πολύ χρόνο σε εικονικούς κόσμους. Μαθαίνουν να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο όλο και καλύτερα, δημιουργούν εικονικές επαφές, κατεβάζουν μουσικά κομμάτια, ταινίες...

Η ενασχόληση με το διαδίκτυο προσφέρει δυνατότητες μάθησης, εκπαίδευσης και ψυχαγωγίας, αλλά... η κατάχρηση μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα:

• Μείωση της σχολικής επίδοσης, απουσίες
• Παραμέληση της υγείας και της φυσικής κατάστασης
• Περιορισμός ή διακοπή αγαπημένων χόμπυ
• Δυσκολία στη σχέση με την οικογένεια και με φίλους
• Πονοκέφαλοι, κούραση ματιών
(πηγή: μονάδα εφηβικής υγείας, β’ παιδιατρική κλινική πανεπιστημίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π.&Α. Κυριακού»)

Τι κάνουν συχνά οι γονείς
• Απειλούν το παιδί ότι θα του πάρουν τον Η/Υ
• Βγάζουν τον Η/Υ από το σπίτι απροειδοποίητα
• Του προκαλούν βλάβη, για να μην λειτουργεί
• Διαπληκτίζονται με το παιδί τους

Τι είναι καλό να κάνουν οι γονείς;
• Σφαιρική αντιμετώπιση:
• Προβληματισμός για τη σημασία της συμπεριφοράς του παιδιού τους:
• Η πολύωρη χρήση Η/Υ μπορεί να υποδηλώνει συναισθηματικές δυσκολίες: τάση για απόσυρση, αποφυγή διαπροσωπικής επαφής, αποφυγή συγκρούσεων, αναζήτηση νοήματος μέσα από την επαφή με την τεχνητή πραγματικότητα, δυσκολία στην ανάληψη ευθυνών και στη λήψη πρωτοβουλίας, άγχος, υποβόσκουσα κατάθλιψη
• Εξεύρεση χρόνου για τα παιδιά και ελκυστικές εναλλακτικές δραστηριότητες
• Ενημέρωση των ίδιων για το διαδίκτυο, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και σωστή επίβλεψη με ενημέρωση των παιδιών για φαινόμενα παρενόχλησης
• Συζήτηση με τα παιδιά τους για το περιεχόμενο των παιχνιδιών
• Σταθερά όρια στη χρήση του Η/Υ
• Ενθάρρυνση δημιουργικού παιχνιδιού με τους συνομηλίκους
• Προσπάθεια χτισίματος υγιούς σχέσης και επικοινωνίας με τα παιδιά τους ακόμα και αν χρειαστεί να μοιραστούν το ενδιαφέρον τους για το διαδίκτυο
• Να έχουν κατά νου τυχόν συναισθητική δυσκολία και να αναζητήσουν τη βοήθεια ειδικού

Χάρτινη βαρκούλα

Η πασίγνωστη χάρτινη βαρκούλα ή αλλιώς «το πιο γνωστό origami στην Ελλάδα».

Θα μου πείτε ότι αφού είναι τόσο γνωστή γιατί κάνω τον κόπο να ασχοληθώ; Γιατί εκτός του ότι είναι ένα από τα πιο αγαπημένα παιχνίδια των παιδικών μας χρόνων, η κατασκευή μιας χάρτινης βαρκούλας συνεχίζει μέχρι και σήμερα να ενθουσιάζει τα πιτσιρίκια!

Το Origami είναι η τέχνη του διπλώματος του χαρτιού με τέτοιον τρόπο ώστε να του δίνεις τη μορφή διαφόρων πραγμάτων.

Για να φτιάξετε τη βάρκα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οποιοδήποτε χαρτί. Εδώ θα το δείξω με χαρτί μεγέθους A4. Τα βήματα που ακολουθούμε είναι τα εξής (από origami.com):

1. Διπλώνουμε το χαρτί στη μέση όπως φαίνεται στο σχήμα.
2. Ξαναδιπλώνουμε στη μέση και στην συνέχεια ανοίγουμε πάλι το χαρτί.
3. Διπλώνουμε τις πάνω γωνίες προς τα μέσα.
4. Πιάνουμε μόνο το μπροστά φύλλο από την κάτω πλευρά του χαρτιού και το διπλώνουμε προς τα πάνω.
5. Διπλώνουμε τις γωνίες του χαρτιού που εξέχουν προς τα πίσω. Κατόπιν γυρίζουμε το χαρτί από την άλλη μεριά.
6. Διπλώνουμε πάλι το κάτω μέρος του χαρτιού προς τα πάνω όπως στο βήμα 4.
7. Τοποθετούμε τους αντίχειρές μας ανάμεσα στα δύο φύλλα στην κάτω πλευρά και "ανοίγουμε" το χαρτί. Κατόπιν το πιέζουμε στις κάτω γωνίες ώστε να γίνει πάλι επίπεδο. Το χαρτί θα πρέπει να διπλωθεί στην διακεκομμένη γραμμή όπως φαίνεται στο σχήμα.
8. Διπλώνουμε το κάτω τρίγωνο προς τα πάνω. Το ίδιο θα πρέπει να επαναλάβουμε και από την πίσω πλευρά.
9. Βάζουμε πάλι τους αντίχειρές μας ανάμεσα στα δύο φύλλα στην κάτω πλευρά και ανοίγουμε όπως στο βήμα 7.
10. Πιάνουμε τις δύο γωνίες με τα χέρια μας και τραβάμε προς τα έξω.
11. Η χάρτινη βάρκα είναι έτοιμη!
Μπορείτε να την βάλετε σε νερό και να επιπλέει για λίγη ώρα μέχρι να βραχεί και να μαλακώσει το χαρτί. 

Πριν τη βάλετε όμως στο νερό φροντίστε να έχει καλή ισορροπία, δηλαδή να μη γέρνει από τη μια μεριά για να μην πάρει γρήγορα νερό και βυθιστεί το βαρκάκι σας. 
Καλό ταξίδι!