Σελίδες

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010

Κώστα Ζουράρις: Φιλοκαλούμεν μετ’ ανταρσίας


Κώστας Ζουράρις, Φιλοκαλούμεν μετ’ ανταρσίας
Προπονητική για το πολίτευμα της υπεραναρχίας, εκδόσεις Αρμός, Αθήνα 2010, ISBN: 978-960-527-589-1.
του Γ. Μ. Βαρδαβά

Στο νέο του βιβλίο ο Κ. Ζουράρις ασχολείται με το καθ’ ημάς πολίτευμα της κοινοβιακής “Υπεραναρχίας”.  Βαθύς γνώστης του τρόπου μας, μακριά από “νεωτερικούς” ακκισμούς, φιοριτούρες και λοιπές κενολογίες εξηγεί αναλυτικά το τι συνεπάγεται η μοναχική αναχώρηση πολιτειακά, πολιτικά , φιλοσοφικά, ιλιαδορωμέηκα και όχι μόνο, πάντα με το γνωστό του ύφος.
Στο οπισθόφυλλο του βιβλίου διαβάζουμε:
Τούτη τη στιγμή, όπως και για όλες τις μεθυστερο-πρωθύστερες, το αγιορείτικο πολίτευμα είναι το πιο πόστ μόντερν πιασάρικο στέκι, αν θές να πάψει η νεύρωσική σου ανθρωπαρέσκεια και να μάθεις, επιτέλους, πως είσαι μοναδικός, γιατί ” ζης από την ανάσα κάποιου άλλου “. Κι αυτός ο Άλλος ” είν’ ευεργέτης μου μεγάλος “: ο Μοναχός της αγιορειτικής υπεραναρχίας (βλ. και σελ. 165-166).
“Προαγέτης” του βιβλίου ο γνωστός καθηγητής του ΑΠΘ Λ. Ι. Σιάσος, γράφει “Μικρόν Εισοδικόν εις το θεοπαράδοτον πολίτευμα των αγγελομόρφων παλαιστών…” (σελ. 9-44). Το κείμενο του είναι βαθυστόχαστο και εισάγει τον αναγνώστη στην ησυχαστική τριβή και το μοναχικό ιδεώδες της καθ’  ημάς Ανατολής.  Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει  το κομμάτι Ε’ -ΣΤ’ , που επιγράφεται “Η ειρκτή της προσευχής, η πλατεία της θεολογίας”. Εδώ ο Λ. Ι. Σιάσος φέρνει στο προσκήνιο ένα σημαντικότατο χωρίο του αγίου Διαδόχου Φωτικής, το οποίο και αναλύει με μοναδικό τρόπο (σελ. 30 -40).
Έπεται η Εισαγωγή του βιβλίου που διαλαμβάνει τα  “Προπονητικά πρότερα και εισόδια περί το υπεραναρχικό πολίτευμα” (σελ.47-53). Ακολουθούν τα πέντε μέρη του βιβλίου (σελ. 57-217).
Στο πρώτο μέρος  (σελ. 57-91) το συγγραφέα απασχολεί το ζήτημα της ελευθερίας σε συνάρτηση με  το μοναχικό άθλημα. Στην έρημο οι “αρνητές Αντάρτες που έφτυσαν την κίβδηλη μετάνοια του Καίσαρος“   (σελ.  66) εγκαθιδρύουν το “Υπεραναρχικό πολίτευμα” (ό. π.). Όντες πραγματικοί επαναστάτες έχουν διδαχθεί από τον Ηράκλειτο ότι “ δεν μπορούν οι αδικημένοι να καθαίρονται δ’ ἄλλω αἵματι, διότι τότε κι αυτοί καταντούν μἱαινόμενοι ” (σελ.69).  Πήγαν στην έρημο ” ἐν ἀφελότητι καρδίας, όπως εκείνοι οι αφελείς ης αγαπης, των πρώτων χριστιανικών κοινοβίων” (ό.π.). Έπειτα ο συγγραφέας αναλύει την προχριστιανική διάσταση της αναχώρησης στο ελληνικό γίγνεσθαι. Η αναχώρηση δεν ήταν άγνωστη στον ελληνικό τρόπο (σελ. 71-79). Ακολουθεί το ελληνικό προπονητικό αρχέτυπον (σελ. 81-91).
Στο δεύτερο μέρος (σελ. 93-126) αναλύεται η πρόσληψη του προπονητικού αρχετύπου: γίνεται λόγος για τον πρωταθλητισμό της πτωχείας, της αγάπης, της ισοπολιτείας και της ακτημοσύνης με γνώμονα τη Φιλοκαλία που αποτελεί το “προσωποκεντρικόν του ανθρωποκεντρικού” (σελ.98). Έπεται το της “Φιλοκαλίας δυσανάβατον” (σελ. 109-122). Εξηγείται επαρκώς γιατί υπάρχει συνεχώς το “εγώ” στη Φιλοκαλία (σελ. 110). Η Φιλοκαλία δεν είναι ατομοκεντρική, αλλά προσωποκεντρική, που “μας προπονεί, μας ασκεί στο Πρωτεύθυνον:  “Τίς ἐστι λοιπὸν ὁ αἴτιος; Ἐγώ εἰμι ἡ αἰτία” (ό.π). Εν συνεχεία αναλύονται οι αναβαθμοί της φιλοκαλικής προπονητικής (σελ. 114-122). Το δεύτερο μέρος κλείνει  ένα υπέροχο κείμενο που αναφέρεται στην αγιογραφία των στρατιωτικών αγίων της ορθοδοξίας (σελ. 123-126).
Στο τρίτο μέρος που επιγράφεται “Υπάρχει το ασύντριφτο” (σελ. 129-156) ο συγγραφέας αναφέρεται στην καθημερινότητα του κοινοβιακού μοναχισμού, στους “πλούσιους της πτωχείας“, στην παγγενηά και την παγκοινιά, στη μοναχική υπακοή.
Στο τέταρτο μέρος (σελ. 157-203) υπάρχουν διάφορα κείμενα που εκφράζουν τη ζωντανή εμπειρία του συγγραφέα από την “πρωταθλητική μαρτυρία της κοινοβιακής υπεραναρχίας“. Είναι όλα τους ένα κι ένα. Προσωπικά ξεχώρισα το ” Το τζιτζίκι, το θαύμα και το θαύμα” (σελ. 182-191). Στο ακριβώς επόμενο κείμενο (“Ενδυσώμεθα τα όπλα του φωτός…μετ’ οργής…”) υπάρχει η εξής απίστευτη φράση:
Ο καπιταλιστής είναι τόσο άπληστος , ώστε σου πουλάει και το σκοινί για να τον κρεμάσεις (σελ.193).
Πέμπτο μέρος (σελ. 208-217) με τα λόγια του συγγραφέα: ” Και έσχατον, ως νόστος των εσχάτων, Αίνος Κωστή Μοσκώφ (βλ. εισαγωγή, σελ. 53) .
Το έργο κλείνει με μια  “περίπου αυτοβιογραφία” (σελ. 209-217) του συγγραφέα.
Κλείνοντας οφείλουμε να πούμε ότι το  Φιλοκαλούμεν μετ’ ανταρσίας είναι ακατάλληλο για “εκσυγχρονιστές” και “ευρωλιγούρηδες”. Αντίθετα είναι κατάλληλο για όσους ασχολούνται με την ελληνική ιδιοπροσωπία και τον καθ’ ημάς τρόπον, ήτοι την Παράδοση μας.
9 Ιουλίου 2009

Βιβλιοπαρουσίαση - Ζουράρις - Φιλοκαλούμεν μετ’ ανταρσίας - 8 Νοε 10

Στις 8 Νοεμβρίου 2010 στο βιβλιοπωλείο Αιγηίς, ο Κώστας Ζουράρις παρουσίασε το νέο βιβλίο του «Φιλοκαλούμεν μετ’ ανταρσίας» (Προπονητική για το πολίτευμα της υπεραναρχίας).

Αναδημοσίευση από το Φοιτητικό Αντίφωνο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2-12-10

Ἀπὸ τὴν παρουσίαση τοῦ νέου βιβλίου τοῦ Κώστα Ζουράρι “ Φιλοκαλοῦμεν μετ’ Ἀνταρσίας” τὴν 1η Νοεμβρίου 2010 στὸ πατάρι τοῦ Ἁρμοῦ (μαζὶ μὲ τὸν Δ. Κοσμόπουλο καὶ τὸν Γ. Καραμπελιᾶ).




Κώστας Ζουράρις: Φιλοκαλοῦμεν μετ’ Ἀνταρσίας from foit.antifono on Vimeo.
9 Νοεμβρίου 2010 | Φοιτητικὸ Ἀντίφωνο |-

Συμβουλές για πράσινα Χριστούγεννα! How to have a 'green' Christmas

Μπορεί τα Χριστούγεννα να είναι η γιορτή της λάμψης και των φώτων, αλλά αυτές οι συνήθειες επιβαρύνουν πολύ το περιβάλλον αφού σπαταλιέται μεγάλη ποσότητα ενέργειας.
Ωστόσο, σύμφωνα με τη Greenpeace, υπάρχουν λύσεις 
για πράσινα Χριστούγεννα.

How to have a 'green' Christmas
Buy Less - Buy Smart - think 'green'
Στολίδια:
- Τα στολίδια φέτος δεν χρειάζεται να είναι από πλαστικό ούτε να τα αγοράσετε. Μπορείτε να τα φτιάξετε μόνοι σας.
- Τα pop-corn, τα κάστανα, τα φασόλια και τα ξερά φύλλα κάνουν φανταστικές γιρλάντες για το δέντρο, τις γλάστρες και το τζάκι.
- Η αποξηραμένη δάφνη, τα ξύλα κανέλλας, τα φουντούκια και τα κουκουνάρια μπορούν να κάνουν πρωτότυπα στεφάνια για την πόρτα και το χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
- Μια φαρδιά υφασμάτινη κορδέλα μπορεί να μετατρέψει την εξώπορτα σας σε ένα γιγάντιο δώρο.
- Τα λουλούδια και τα γκυ είναι ένας απλός και πάντα φθηνός τρόπος για να στολίσετε το σπίτι σας.
- Αντί για ψεύτικο δέντρο, προτιμήστε να στολίσετε ένα αληθινό έλατο σε γλάστρα ή το παραδοσιακό καραβάκι.
Party:

Φροντίζουμε να:
- ψήνουμε ταυτόχρονα πολλά φαγητά στον φούρνο
- μην χρησιμοποιούμε ποτηράκια και πιατάκια μιας χρήσης
- έχουμε υφασμάτινα τραπεζομάντιλα
- βάλουμε κάδο ανακύκλωσης σε εμφανή σημείο στην κουζίνα
- μη σπαταλάμε πολύ νερό στο πλύσιμο των πιάτων

Πράσινα Χριστούγεννα και οικολογική συνείδηση


Oι περιβαλλοντικές οργανώσεις ζητούν τη μείωση του τεράστιου ενεργειακού κόστους των Χριστουγέννων, προτείνοντας ορθή διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας και σύνεση στο γιορτινό τραπέζι και τους στολισμούς, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αγγελιοφόρος».

Την περίοδο των Χριστουγέννων τα ποσοστά της ανακύκλωσης είναι μειωμένα και η κατανάλωση ενέργειας υπερδιπλασιάζεται.
Σύμφωνα με έρευνες, μόνο το 12% των χριστουγεννιάτικων απορριμμάτων καταλήγει σε προγράμματα ανακύκλωση, ενώ το ένα τρίτο των τροφίμων που θα βρεθούν στο τραπέζι θα καταλήξει στον κάδο των απορριμμάτων.
Στο ποσοστό ανακύκλωσης δεν περιλαμβάνονται και τα περίπου 200,000 φυσικά δέντρα που στολίζονται κάθε χρόνο στην Ελλάδα, καθώς τα προγράμματα κομποστοποίησης ή επαναφύτευσης των χρησιμοποιουμένων για τις γιορτές δέντρων δεν έχουν αναπτυχθεί σε ικανοποιητικό επίπεδο.
Πηγή: econews

Ας κοιτάξουμε στα μάτια τα παιδιά...


Για την σημερινή νέα γενιά λέγεται ότι πρόκειται για μάζα καθοδηγούμενη, χωρίς όνειρα – εκτός από αυτά ενός κινητού τηλεφώνου και ενός αυτοκινήτου -, που ζει με Ρουβά και ριάλιτι και άλλα πολλά που τα γνωρίζετε.
Φυσικά υπάρχει αυτή η κατηγορία παιδιών, όπως πάντα υπήρχαν τα αντίστοιχα σε κάθε γενιά. Η διαφορά της «υπόλοιπης» σημερινής από τις προηγούμενες είναι ότι καθώς μεγαλώνει σε μια τραγική εποχή – που σημειωτέον δημιούργησαν οι μεγαλύτεροί τους που φέρουν και την ευθύνη – έχει εξαρχής, και μάλιστα βίαια, δοσμένη «όλη την πληροφορία». Πρόκειται για μια γενιά που δεν προλαβαίνει να αφουγκραστεί και να επεξεργαστεί, αλλά αναγκαστικά οφείλει να αποδεχτεί και να διαχειριστεί άμεσα.
Εκεί, ο κάθε χαρακτήρας αντιδρά αλλιώς. Γι’ αυτό νομίζω ότι είμαστε μπροστά σε μια πλουραλιστική νέα κοινωνία, αρκετά ανεκτική και ανοιχτή, και ταυτόχρονα πολύ ψυλλιασμένη, επιφυλακτική και σε διαρκή αμφισβήτηση. Άλλωστε ακόμα και η απάθεια είναι συχνά μια μορφή αντίδρασης. 
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι οι νέοι σήμερα φορούν τα πάντα και δεν ακολουθούν μια μόδα, ότι ακούνε διάφορες μουσικές και όχι μόνο ένα είδος, ότι ψηφίζουν διαφορετικά κόμματα σε κοινές παρέες, ότι γεμίζουν μικρά θέατρα και σινεφίλ αίθουσες, ότι κατέβηκαν στους δρόμους, ότι δεν παραμυθιάζονται με ήρωες και ινδάλματα ή στρέφονται σε εκείνους του παρελθόντος, όπως ο Τσε ή ο Μάρλει.
Ας κοιτάξουμε λίγη περισσότερη ώρα στα μάτια αυτούς τους πιτσιρικάδες, που έγιναν απότομα έφηβοι. Είναι εκείνοι που μεγαλώνουν και αρκετά μόνοι – αφού πια αμφότεροι οι γονείς δουλεύουν -, είναι εκείνοι που κάνουν πάρτ τάιμ δουλειές, για να μη ζητάνε συνέχεια χαρτζιλίκι, είναι εκείνοι που μάλλον δεν θα κληρονομήσουν ένα διαμερισματάκι, γιατί τα λεφτά λιγοστεύουν. και αν τους κατηγορούμε ότι «μπαίνουν από νωρίς στο λούκι» και δεν ασχολούνται με άλλα πράγματα, ας σκεφτούμε, αν έχουν στ’ αλήθεια εναλλακτική λύση, στην κοινωνία που τους υποδέχτηκε…
Εβίτα Γούλα - φιλόλογος

Η Όαση Του Παιδιού στο Ηράκλειο


ΟΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Πλαστήρα 27
ΤΗΛ 2810 390108, 6956552290 
e-Mail: paidioasi@yahoo.gr
Τ.Κ. 71202 ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Μη Κυβερνητική Οργάνωση που στηρίζει παιδιά που είναι σε κίνδυνο, κακοποιημένα και παραμελημένα.

ΗΡΑΚΛΕΙΟ 11-12-2010


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Μικρό παιδί σαν ήμουνα και πήγαινα σχολείο, μικρό παιδί
Στα μάτια είχα την χαρά στα χέρια το βιβλίο, μικρό παιδί
Όταν η βαρυχειμωνιά μου πάγωνε τα χέρια
Στον ουρανό τα σήκωνα να ζεσταθούν στα αστέρια
Στον ουρανό τα σήκωνα να ζεσταθούν στα αστέρια

Απόσπασμα κλασικού τραγουδιού
στίχοι Αργύρη Βεργοπουλου νέο κύμα -1964-


Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να είναι θύματα πόλεμου πεινάς εμπορίας ανθρώπων και σεξουαλικής εκμεταλλεύσεις
Στην Κρήτη ο αριθμός των φτωχών παιδιών αυξάνεται σταθερά ενώ οι υπάρχουσες δομές φιλοξενίας λειτουργούν με ελλείψεις προσωπικού παρά και το συνεχή αγώνα που σύλλογοι Μη Κυβερνητικές οργανώσεις διεξάγουν εδώ και χρόνια για να κλείσουν τα παλαιά μεγάλα ιδρύματα και να αντικατασταθούν από μικρές δομές εναλλακτικής φροντίδας
Στα πλαίσια της ανάδειξης των δικαιωμάτων των παιδιών   λειτουργεί στο Ηράκλειο με την επωνυμία Η «ΟΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ», Σωματείο Μη  Κερδοσκοπικού χαρακτήρα με κύριο αντικείμενο του Συλλόγου όπως αυτό καθορίζεται από το καταστατικό του η αρωγή κοινωνικά αποκλεισμένων πληθυσμών όπως παιδιά που είναι σε κίνδυνο.
Στα πλαίσια της ανάδειξης των δικαιωμάτων των παιδιών και της έμπρακτης βοήθειας σε αυτά τα παιδιά  ο σύλλογος μας λειτουργία σε καθημερινή βάση  την τηλεφωνική γραμμή  2810 390128 SOS για παιδιά που είναι σε κίνδυνο  με την υποστήριξη του κεντρικού Δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Ηρακλείου  
Πραγματοποίηση σε εβδομαδιαία βάση  κάθε Πέμπτη στη Λοτζια Ηρακλείου παρέμβαση σε παιδιά που ζουν και εργάζονται στο δρόμο με την μέθοδο του strett work.
Η πραγματοποίηση αυτής της δράσης έχει αναδείξει την αναγκαιότητα  δημιουργίας και λειτουργίας  ενός προστατευμένου χώρου  όπου τα παιδιά αυτά  μπορούν να απασχολούνται ξεφεύγοντας από τις δυσκολίες της καθημερινότητας . Συμπληρωματικά ο χώρος αυτός θα μπορεί να λειτουργήσει και σαν προσωρινό καταφύγιο παιδιών θυμάτων βίας και κακοποίησης προσφέροντας τους φροντίδα στήριξη και θεραπευτική παρέμβαση.
Η Στήριξη για την υλοποίηση αυτού του φιλόδοξου σχεδίου είναι σημαντική βάζοντας όλοι ένα λιθαράκι στη πραγματοποίηση αυτού του  έργου γιατί εάν δεν κυνηγήσουμε ένα ομορφότερο κόσμο για τα παιδιά αυτά όλοι μαζί δεν πρόκειται ποτέ κανείς να τους τον  χαρίσει
Είμαστε στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση