Σελίδες

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Έκθεση ελαιογραφίας και αγγειοπλαστικής παιδιών Ειδικού Σχολείου Πειραιά

Δελτίο Τύπου:
«ΑΝΤΙΛΗΨΗ»

Έκθεση ελαιογραφίας και αγγειοπλαστικής
παιδιών Ειδικού Σχολείου Πειραιά
Αντανάκλαση
5 – 11 Ιουνίου 2010
Πολυχώρος Νομαρχίας Πειραιά και Νήσων «ΑΠΟΛΛΩΝ»
Ερμουπόλεως και Πηλίου 1, 18541 Καμίνια, τηλ: 210 4539395

Εγκαίνια: Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010, 19:00

Ο καθένας από εμάς αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο τον κόσμο γύρω του. Όλοι μας σκεφτόμαστε και λειτουργούμε με διαφορετικούς νοητικούς μηχανισμούς και κατέχουμε τις δικές μας υποκειμενικές αλήθειες. Όμως όλοι μας λίγο πολύ , συγκλίνουμε σε βασικές αρχές του κόσμου και της κοινωνίας μας και καταφέρνουμε να συνεννοηθούμε, να επιβιώσουμε και να εξελιχτούμε.

Απόδραση από το όνειρο
Υπάρχουν ωστόσο και κάποια παιδιά που δεν λειτουργούν διανοητικά με τον τρόπο των περισσότερων ανθρώπων αλλά αντιλαμβάνονται και λειτουργούν μέσα από την δική τους ιδιαίτερη ματιά. Οι περισσότεροι από εμάς δεν καταφέρνουμε να αντιληφθούμε τον τρόπο τους και δυσκολευόμαστε να επικοινωνήσουμε μαζί τους. Όμως εκείνα, δείχνοντας μεγάλη κατανόηση στο πρόβλημά μας, μας προσκαλούν να τα γνωρίσουμε και με πολύ μεράκι και ταλέντο ζωγραφίζουν τον κόσμο, όπως τον βλέπουν τα δικά τους διαφορετικά μάτια , ώστε να μας βοηθήσουν να καταλάβουμε.

Έρωτας 
Η έκθεση «ΑΝΤΙΛΗΨΗ» πραγματοποιείται στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος δια βίου μάθησης Commenius. Πρόκειται για μια δράση με τίτλο «Special Artists Thought Europe», στο οποίο συμμετέχει η χώρα μας μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών.

Η μελωδία του Έρωτα
Στο πρόγραμμα αυτό παίρνουν μέρος ειδικά σχολεία από 8 ευρωπαϊκές χώρες (Ελλάδα, Ισπανία, Αγγλία, Γαλλία, Πολωνία, Λετονία, Φιλανδία και Τουρκία). Οι μαθητές των ειδικών σχολείων ζωγραφίζουν σε συνεργασία με επαγγελματίες εικαστικούς και ζωγράφους δημιουργώντας τους δικούς τους πίνακες. Δύο έργα από κάθε χώρα θα συμπεριληφθούν σε μια κοινή ευρωπαικη έκθεση η οποία θα περιοδεύσει στις συμμετέχουσες χώρες από τον Σεπτέμβριο του 2010 και θα βρίσκεται στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2011.

Ο ταύρος το άλογο και 4 άνθρωποι
συζητάνε μέσα σε ένα δωμάτιο

Από την Ελλάδα στο πρόγραμμα συμμετέχει το (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Πειραιά) Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Πειραιά. Εικοσιπέντε μαθητές συνεργάζονται με δέκα ζωγράφους και εκπαιδευτικούς για να κατασκευάσουν τα δικά τους έργα με θέμα την ΑΝΤΙΛΗΨΗ.

Τα έργα θα εκτεθούν στον Πολυχώρο «ΑΠΟΛΛΩΝ» της Νομαρχίας Πειραιά και Νήσων, από τις 5 έως και τις 10 Ιουνίου 2010. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο, 5 Ιουνίου 2010 και ώρα 19:00.

Ο έρωτας στον κήπο
Τα έσοδα από την πώληση των έργων θα διατεθούν για την στήριξη του προγράμματος και του Ειδικού Σχολείου του Πειραιά.

Η έκθεση πραγματοποιείται με την φιλοξενία και την στήριξη του Πολυχώρου «ΑΠΟΛΛΩΝ» Πειραιά, την χορηγία του καταστήματος ειδών ζωγραφικής και αγιογραφίας Motivo.
Βρίσκοντας την οδό των ονείρων 


Σας περιμένουμε στα εγκαίνια της έκθεσης και αναμένουμε στην στήριξή σας στης προβολή της διοργάνωσης.

Σας ευχαριστούμε πολύ

Για πληροφορίες:
Χάρης Τορτορέλης,
Υπεύθυνος Επικοινωνίας,
εθελοντής,
ch.tortorelis@gmail.com

Με τη σοβαρότητα του αληθινού καλλιτέχνη, η νεαρή ζωγράφος παρουσιάζει το πορτρέτο μιας οπτασίας.

Παγκόσμια Μέρα Περιβάλλοντος: once again...



Μετά τη φοβερή οικολογική καταστροφή στον Κόλπο του Μεξικού (που μάλλον  πρόκειται για τη χειρότερη καταστροφή που έχει σημειωθεί ποτέ στην ιστορία των ΗΠΑ , χειρότερη ακόμα και απ’ αυτή του « Exxon Valdez» στην Αλάσκα) το ερώτημα ξανατίθεται με τον πλέον κατηγορηματικό τρόπο: τι κόσμο θέλουμε επιτέλους;

Ανάπτυξη και πλούτο με κάθε κόστος; Χωρίς όρια και χωρίς αιδώ;
Που είναι αλήθεια η περιβαλλοντική πολιτική του προέδρου Οbama που θα γέμιζε με ΑΠΕ τον κόσμο ολόκληρο και θα προστάτευε την βιοποικιλότητα πάση δυνάμει;
 
Το ερώτημα τίθεται καθημερινά σχεδόν όπου Γης. Και προφανώς και στον τόπο μας. Θέλουμε οικονομική ανάπτυξη,  ναι. Θέλουμε ανταγωνιστικότητα, ναι.  Θέλουμε βιομηχανική ανάπτυξη, ώστε να μην φοράμε διαρκώς το "παπιγιόν" του σερβιτόrου, ναι. Αλλά με ποιό κόστος για το περιβάλλον και τη ζωή μας; Και τι κάνουμε γι'αυτό; Πώς προστατεύουμε τα όρια που βάζουμε;

Δυστυχώς φέτος δεν ...γιορτάζει μόνο ο κόλπος του Μεξικού.  Γιορτάζει και η βιοποικιλότητα, η οποία βιάζεται απανταχού της γης. Γιορτάζει ..η διαχείριση των απορριμμάτων στις χωματερές, στους ΧΥΤΑ και στους αναμενόμενους σταθμούς κομποστοποίησης, μηχανικής και θερμικής επεξεργασίας. Γιορτάζουν οι ορεινοί όγκοι και οι υγροβιότοποι, ειδικά της Αττικής. Γιορτάζουν οι χώροι αστικού πράσινου, οι ελεύθεροι χώροι για τους πολίτες, η ελεύθερη πρόσβαση των λουόμενων στις ..καθαρές μας παραλίες και η μη  εκμετάλλευσή τους από διαφόρους!  Γιορτάζει και ο Μάρκος...

Τελικά ο “Μάρκος”, το νεαρό αρσενικό φωκάκι που βρέθηκε πυροβολημένο στην Εύβοια, δεν κατάφερε να επιβιώσει...Οι κίνδυνοι που διατρέχει η φώκια Monachus monachus και οδηγούν στην σταδιακή εξαφάνιση της είναι τελικά ο εξής ένας: ο άνθρωπος!

Ας ελπίσουμε οτι τελικά μέρες σαν κι αυτήν θα δώσουν έστω ένα ελπιδοφόρο μήνυμα και μια ευκαιρία να σκεφτούμε (για μια ακόμη φορά): τι είμαστε και που πάμε..


[Πέτρος Τζεφέρης] [by tzeferis Peter]

Εθνικό Θαλάσσιο Πάρκο Αλοννήσου Βορείων Σποράδων



Many Species
One Planet
One Future

Ο ΚΗΠΟΣ ΜΑΣ 9o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΙΔΑΣ Τμήμα ΣΤ1


Και να, επιτέλους, τα λουλούδια άνθισαν στον κήπο μας.

Τα λαχανικά μας σιγά σιγά ξεθάρεψαν, ξεφοβήθηκαν τις φωνές της αυλής και τα πουλιά που τσιμπολόγησαν τα πρώτα φυλλαράκια τους και ξεκίνησαν το ταξίδι τους προς τον ήλιο.

Αφού τα μελετήσαμε, τώρα τα χαιρόμαστε και τα καμαρώνουμε να μεγαλώνουν και να στολίζουν την πίσω αυλή του σχολείου.
Του χρόνου θα χουμε βουκαμβίλιες και τριανταφυλλιές.

ΑΕΡΟΣΤΑΤΟ

Για την Κιβωτό του Κόσμου


ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΘΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΗ ΚΙΒΩΤΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΘΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΟΥΡΝΟΥΑ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ, ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ, ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ.

Αρχαία Ιερά Οδός - Διαδρομή 4 χλμ στο Χαϊδάρι, με σημαντικά μνημεία αφημένα στη λήθη.

Από τα είκοσι δύο (22) χιλιόμετρα της αρχαίας Ιεράς Οδού, που οδηγούσε από την περιοχή του Διπύλου στον Κεραμεικό της Αθήνας μέχρι το ιερό της Δήμητρας και Κόρης στην Ελευσίνα, ελάχιστα τμήματά της είναι σήμερα ορατά και επισκέψιμα.  


Ωστόσο, ένα σημαντικό κομμάτι της διαδρομής τεσσάρων (4) χιλιομέτρων του πανάρχαιου δρόμου, που διέρχεται από τα σημερινά όρια του Δήμου Χαϊδαρίου, βρίσκεται μέσα στα όρια του Βοτανικού Κήπου Διομήδους, πριν και μετά τη Μονή Δαφνίου και στην περιοχή της Αφαίας Σκαραμαγκά, προς τη λίμνη των Ρειτών (σημ. λίμνη Κουμουνδούρου). 


Επιπλέον, κατάλοιπα των παρόδιων μνημείων που υπήρχαν στα κράσπεδά της, ταφικού κυρίως χαρακτήρα, είναι ορατά μέσα στον Βοτανικό Κήπο, έτσι όπως τα αποκάλυψε ο πρώτος ανασκαφέας Δημήτριος Καμπούρογλου κατά τη δεκαετία του 1890. Η αρχαία οδός και τα μνημεία αυτά -ευτυχώς- διατηρούνται εν μέρει ακόμα μέσα στο σχεδόν αναλλοίωτο φυσικό τοπίο. 


Η αποκάλυψη, η ανάδειξη και η ενοποίηση των χώρων αυτών μαζί με τα ιερά που υπήρχαν στην πορεία του δρόμου (Ιερό Απόλλωνα στη θέση της Μονής Δαφνίου και ιερό της Αφροδίτης στην Αφαία) αποτελούν για όλους εμάς επιτακτική ανάγκη για τη διάσωση και προβολή της Πολιτιστικής μας Κληρονομιάς. Η φιλοδοξία και -ταυτόχρονα- απαίτησή μας αυτή, όπως φαίνεται και από το σχετικό απόσπασμα που σας παραθέτουμε από περιοδικό της εποχής, αποτελούσε όνειρο και για τον πρώτο ερευνητή Δημ. Καμπούρογλου, ήδη από τη δεκαετία του 1890. Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι αξίζει πραγματικά μία τέτοια διεκδίκηση να πάρει σάρκα και οστά.

Τον Ιούνιο γίνεται η καταγραφή των κοτσυφιών στην Αθήνα

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ολοένα και αυξανόμενο ενδιαφέρον των κατοίκων των μεγάλων πόλεων για τους πράσινους χώρους. Αρχίζει να γίνεται συνείδηση σε όλους μας ότι οι χώροι αυτοί συμβάλλουν καθοριστικά στην καλύτερη ποιότητα ζωής μας ενώ ταυτόχρονα αποτελούν καταφύγιο για την άγρια ζωή στις πόλεις. Το κοτσύφι είναι ένα από τα πλέον κοινά και αναγνωρίσιμα είδη, που έχει προσαρμοστεί αρκετά καλά στο αστικό περιβάλλον. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως είδος «εμβληματικό» της επιβίωσης της φύσης στον αστικό χώρο.
Η παρουσία των κοτσυφιών στην πόλη αποτελεί δείκτη ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος. Η εύκολη αναγνωρισιμότητά του το καθιστά ιδανικό για την καταγραφή του από τους κατοίκους της πόλης. Επίσης, ως ιδιαίτερο φλύαρο και κοινωνικό πουλί κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του. Οι καταγραφές γίνονται Μάιο και Ιούνιο, περίοδο αναπαραγωγής των κοτσυφιών και θα επιτρέψουν για πρώτη φορά τη μαζική συγκέντρωση πληροφοριών για τα πουλιά του αστικού χώρου. Όπως δηλώνει η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, "ο στόχος της προσπάθειας είναι διπλός: προτρέπουμε τους συμπολίτες μας να συνειδητοποιήσουν την ομορφιά και αξία της φύσης που αγωνίζεται να επιβιώσει γύρω μας, καθώς και τη συνεισφορά χαρακτηριστικών στοιχείων της, όπως η παρουσία των κοτσυφιών, αλλά και των αστικών βιοτόπων που τα φιλοξενούν, στην ποιότητα της ζωής μας. Παράλληλα, επιδιώκουμε με την εμπλοκή όσο το δυνατόν περισσότερων κατοίκων της πόλης να παρατηρήσουμε τα πουλιά που ζουν δίπλα μας καθώς και να συλλέξουμε πληροφορίες για την κατανομή του είδους στον αστικό χώρο." Εάν λοιπόν έχετε κοτσύφι στη γειτονιά σας τί θα κάνετε; θα το καταγράψετε συμπληρώνοντας τη φόρμα που θα βρείτε στις ιστοσελίδες της Ορνιθολογικής (www.ornithologiki.gr) και της ΑΝΙΜΑ (www.wild-anima.gr).Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επικοινωνήσετε με την Ορνιθολογική Εταιρεία στα τηλ. 210 8228704 & 210 8227937, και με την ΑΝΙΜΑ, στο τηλέφωνο 210 9510075.

Δάσκαλος και δυσλεξία: Πώς μπορώ να βοηθήσω;

Dyslexia

Είμαι δάσκαλος και θέλω να ξέρω τι πρέπει να κάνω για να βοηθήσω ένα δυσλεκτικό μαθητή μέσα στην τάξη;

«Βάλτε τον να κάτσει μπροστά για να του περιορίσετε τα οπτικά του ερεθίσματα, επιλέξτε για διπλανό του ένα μαθητή καλύτερο από αυτόν για να λειτουργήσει ως κίνητρο στην απόδοσή του. Επιβραβεύστε τον και επιδοκιμάστε τον όποτε μπορείτε, βαθμολογήστε την προσπάθεια και όχι τις γνώσεις. 
Γράψτε καθαρά στον πίνακα χρησιμοποιώντας χρώματα, δώστε του περισσότερο χρόνο σε δραστηριότητες αντιγραφής ή γραπτής εργασίας. 
Κάντε έντονη την παρουσία του μέσα στην τάξη με έμμεσους τρόπους (π.χ. να φέρει αυτός κιμωλίες από το γραφείο)».

Είμαι δάσκαλος και θέλω να ξέρω τι ΔΕΝ πρέπει να κάνω όταν έχω απέναντί μου έναν δυσλεκτικό μαθητή.

«Μην του βάζετε πολλή δουλειά για το σπίτι (δίνετε πάντα έμφαση στην ποιότητα και όχι στην ποσότητα), μη διορθώνετε όλα του τα λάθη και μη χρησιμοποιείτε έντονα χρώματα όταν του τα διορθώνετε. Αποφύγετε τη δυνατή ανάγνωση μέσα στην τάξη και μην τον συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Όταν τον εξετάζετε, μην του κάνετε δύσκολες, συντακτικά, ερωτήσεις».

Είμαι καθηγητής και θέλω να ξέρω πώς μπορώ να «βοηθήσω» το δυσλεκτικό μαθητή, πρακτικά, όταν αυτός εξετάζεται.

«Πρώτον, θέτοντάς του συγκεκριμένες και ξεκάθαρες ερωτήσεις. Δεύτερον, παρεμβαίνοντας όταν κάνει λάθη που πηγάζουν από τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του και, τρίτον, επαναφέροντάς τον στην εξεταστική διαδικασία με διακριτικούς χειρισμούς, αν έχετε παρατηρήσει ότι διασπάται η προσοχή του».

Είμαι καθηγητής και θέλω να ξέρω πώς μπορώ να ενισχύσω το δυσλεκτικό μαθητή ψυχολογικά;

«Πρώτον, αποφεύγοντας άστοχους χαρακτηρισμούς, όπως "τεμπέλης" ή "αδιάφορος".  
Δεύτερον, ενθαρρύνοντάς τον να συνεχίσει την προσπάθεια.  
Τρίτον, καλλιεργώντας καλές σχέσεις με τους συμμαθητές του και, τέταρτον, εξατομικεύοντας το μάθημά του όταν αυτό είναι εφικτό».

ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 10/04/2007

Μωρό στην κοιλιά και τσιγάρο στο χέρι πάνε μαζί; Πέταξέ το, το ρημάδι!! When You Smoke, Your Baby Smokes / Video

Pregnancy and smoking

Σε είδα κάποιο απόγευμα του χειμώνα σε μια καφετέρια με δυο φίλες σου να απολαμβάνεις την καλή παρέα και τη ζεστή σου σοκολάτα, αφού πάσχισες πρώτα να βολευτείς στο καναπεδάκι με τα αφράτα μαξιλάρια, που δεν είναι καθόλου βολικά για τις κυρίες στη δική σου ενδιαφέρουσα κατάσταση.
Πίνει για δυο, σκέφτηκα χαμογελώντας.
Όλα καλά, μέχρι που άπλωσες το χέρι και άναψες το πρώτο τσιγάρο. 
Μέσα σε μισή ώρα, τέσσερα απανωτά!!
Καπνίζει για δυο, σκέφτηκα λυπημένη.

Σε είδα στο δρόμο να κάνεις τη βόλτα σου με το χαρακτηριστικό λίκνισμα των υποψήφιων μαμάδων. Απολάμβανες  ένα χορταστικό σάντουιτς.
Τρώει για δυο, σκέφτηκα χαμογελώντας.
Μέχρις εδώ όλα καλά, ώσπου άναψες τσιγάρο
Καπνίζει για δυο, σκέφτηκα λυπημένη.

Σε είδα ένα καλοκαιριάτικο απομεσήμερο σε παραλιακό καφέ, μέσα στο κύμα.
Έδειχνες να σε πειράζει η ζέστη  πολύ.
Ζεσταίνεται για δυο, σκέφτηκα. Θα μπει στη θάλασσα να δροσιστεί και για τους δυο.
Μέχρις εδώ, όλα καλά, ώσπου άναψες τσιγάρο...
Μάλιστα, θα καπνίσει για δυο, σκέφτηκα :(( 



Όταν καπνίζεις, καπνίζει και το μωρό σου 
 .