Σελίδες

Κυριακή 8 Αυγούστου 2010

Μεγάλες Αγάπες στην ελληνική Μυθολογία: Έρωτας και Ψυχή Inspiring Love Stories in Mythology - Erotas - Psyche (Love and Soul)

Erotas - Psyche
see below 

Ο Έρωτας και η Ψυχή είναι ένα μυθολογικό ζευγάρι, που βασανίστηκαν πολύ  μέχρι να μπορέσουν να χαρούν την αγάπη τους ανεμπόδιστα. Αυτός είναι ο μύθος του Έρωτα και της Ψυχής όπως τον αναφέρει ο Απουλήιος, Ρωμαίος συγγραφέας του 2ου μ.Χ. αιώνα.



Αν και ο Θεός Έρως στην αρχαιότητα ήταν υπεύθυνος για τα πάθη πολλών θνητών και μη, τελικά και ο ίδιος δεν γλίτωσε από τα βέλη του. Ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα την Ψυχή, μια θνητή που είχε τη φήμη μιας πανέμορφης γυναίκας. 
Ο μύθος του Έρωτα και της Ψυχής είναι όμορφος και αποδεικνύει τη δύναμη της αγάπης και του έρωτα στις ζωές όλων.
Η Ψυχή ήταν μια θνητή, κόρη μιας πολύ συνηθισμένης οικογένειας με τρία παιδιά. Άνθρωποι από όλα τα μέρη έρχονταν να επισκεφτούν την Ψυχή και να θαυμάσουν την ομορφιά της, τιμώντας την περισσότερο από τη Θεά Αφροδίτη.
Η Αφροδίτη όταν αντιλήφθηκε τι ακριβώς συνέβαινε, αποφάσισε να ζητήσει την παρέμβαση του γιου της Έρωτα, ο οποίος ανέλαβε να δηλητηριάσει τις ψυχές των ανδρών ώστε να μην επιθυμούν την Ψυχή. Ωστόσο, και ο ίδιος ερωτεύτηκε την Ψυχή, στρέφοντας κατά λάθος το βέλος του κατά του εαυτού του.
Τα χρόνια περνούσαν και οι γονείς της Ψυχής ήταν σαφώς προβληματισμένοι από την έλλειψη μνηστήρων, οπότε αποφάσισαν να στείλουν να πάρουν χρησμό, υποπτευόμενοι ότι κάποιος θεός έχει αναμειχθεί. Στους Δελφούς λοιπόν, ο Απόλλων, υπό την καθοδήγηση του θεού Έρωτα έδωσε χρησμό:
«Η Ψυχή δεν προορίζεται για γυναίκα κανενός θνητού. Ο άντρας της την περιμένει στην κορυφή ενός βουνού, και είναι ένα αποκρουστικό τέρας, που κανείς, ούτε θνητός ούτε αθάνατος, δεν μπορεί να του αντισταθεί». Αν και όλοι έπεσαν σε βαθιά θλίψη, αποφάσισαν να εκπληρώσουν το χρησμό ετοιμάζοντας λαμπρό γάμο με το “τέρας” του βουνού.
Ο γάμος έγινε αλλά η Ψυχή δεν μπορούσε να δει το σύζυγό της, ο οποίος εμφανιζόταν μόνο τα βράδια σε εκείνη και πάντα μέσα στο σκοτάδι. Ήταν ωστόσο τόσο τρυφερός και καλόκαρδος που η Ψυχή κατάλαβε ότι δεν μπορεί να είναι ένα αποκρουστικό τέρας, αλλά ο άντρας που επιθυμούσε σε όλη της τη ζωή.
Περνούσε υπέροχα μαζί του αλλά προβληματιζόταν γιατί δεν τον είχε δει ποτέ. Όταν κάποια στιγμή αποφάσισε να πάει στο πατρικό της, οι αδερφές της ζήλεψαν για την καλή της τύχη και την έπεισαν ότι για να μη θέλει να της φανερωθεί όχι μόνο θα είναι ένα τέρας, αλλά θα θέλει να τη σκοτώσει κιόλας. Έτσι λοιπόν της πρότειναν να τον σκοτώσει εκείνη πρώτη.

Η Ψυχή χάνει τον Έρωτα

Η Ψυχή με το λυχνάρι αντικρίζει το πρόσωπο του Ερωτα
Η Ψυχή με το λυχνάρι αντικρίζει το πρόσωπο του Έρωτα
Η Ψυχή γύρισε στο παλάτι, και ξάπλωσε με το μυστηριώδη σύζυγό της. Όταν εκείνος αποκοιμήθηκε, η ψυχή πήρε ένα λυχνάρι και ένα μαχαίρι και αποφάσισε να τον σκοτώσει. Έγειρε από πάνω του και καθώς φώτισε το πρόσωπο του με το λυχνάρι, είδε προς μεγάλη της έκπληξη τον πανέμορφο Θεό Έρωτα.
Η Ψυχή τα έχασε, το λυχνάρι έγειρε στο πλάι και καυτό λάδι χύθηκε πάνω στον Έρωτα. Ο Έρωτας ξύπνησε από τον πόνο και πέταξε μακριά, λέγοντας της πως η καχυποψία της σκότωσε την αγάπη τους και ότι δεν θα μπορούσαν να είναι μαζί πια, αφού αυτή – μια θνητή – είδε το πρόσωπο ενός αθάνατου.
Μετανιωμένη η Ψυχή άρχισε να αναζητά τον Έρωτα παντού, χωρίς αποτέλεσμα. Κάποια στιγμή μετά από πολλή περιπλάνηση έφτασε σε ναό της θεάς Δήμητρας, η οποία τη συμβούλεψε να παρακαλέσει την Αφροδίτη να την αφήσει να δει το γιο της.
Η Αφροδίτη είχε φυλακίσει τον Έρωτα μέχρι να ξεχάσει την Ψυχή και να επουλωθεί η πληγή από το καυτό λάδι. Άκουσε όμως από τις ικεσίες της Ψυχής και της απάντησε ότι για να δει τον αγαπημένο της,  θα έπρεπε πρώτα να περάσει τρεις δοκιμασίες.
Οι δοκιμασίες ήταν δύσκολες, αλλά η Ψυχή κατόρθωσε να πραγματοποιήσει τις δυο πρώτες με επιτυχία. Ωστόσο η τελευταία δοκιμασία απαιτούσε να κατέβει στον Άδη και να φέρει το κουτί της Περσεφόνης στην Αφροδίτη. Το κουτί αυτό περιείχε το μαγικό ελιξήριο της ομορφιάς και η Ψυχή απαγορευόταν να το ανοίξει.
Η Ψυχή πήρε το κουτί αλλά δεν αντιστάθηκε στον πειρασμό να το ανοίξει για να πάρει λίγο φάρμακο ομορφιάς για τον εαυτό της.  Ωστόσο στο κουτί η Περσεφόνη δεν είχε βάλει κανένα μαγικό φίλτρο που θα μπορούσε να την κάνει πιο όμορφη, αλλά τον Μορφέα, που την έριξε σε βαθύ ύπνο.

Ο Έρωτας σώζει την Ψυχή

Όταν ο Έρωτας έμαθε τι έπαθε η αγαπημένη του, δραπέτευσε από το παλάτι της Αφροδίτης, πέταξε στον Ολυμπο και παρακάλεσε τον Δία να σώσει την Ψυχή. Ο Δίας συγκινημένος από την αγάπη του θεού Έρωτα, την έκανε αθάνατη, επιτρέποντας στον Έρωτα να ενωθεί μαζί της για πάντα.

Erotas was the son of Aphrodite, goddess  of love. 

Psyche was a princess with amazing beauty that riveled that of the goddess Aphrodite.  When men started turning away from the goddess and looking at Psyche for her beauty, Aphrodite became jealous and commanded her son to make Psyche fall in love with the ugliest of men.  

Eros, however, fell in love with her and made her his wife, in secret.  In order to hide his identity, Eros was invisible to her, but she could touch him.  Out of curiosity, she tricked him into being revealed one day and Eros was so mad that he left her.  Psyche, driven by love and despair, looked for Eros everywhere.  During her search she suffered great torment from her mother-in-law.  

Eventually, however, Eros and Psyche were joined by Zeus as immortals and their union was accepted.

Ιπποκράτεια 2010: Οι “αναγνώστες του Ομήρου” στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Κω The Readers of Homer

The Readers of Homer in Kos
 Η εκδήλωση εξελίσσεται τώρα

“Ταξιδεύουν” τα έργα του Ομήρου, σε όλο τον κόσμο, προσελκύοντας το ενδιαφέρον επιφανών ακαδημαϊκών, ανθρώπων των Τεχνών και των Γραμμάτων, ακόμα και πολιτικών, αλλά και απλών ανθρώπων, τούς οποίους καλούν σε κάθε τους εκδήλωση, σ’ έναν μαραθώνιο ανάγνωσης έργων του μεγαλύτερου επικού ποιητή, όλων των εποχών.


Ο λόγος για τους “Αναγνώστες του Ομήρου” (The Readers of Homer), με πρόεδρο την ακαδημαϊκό Κάθριν Χολουάιν(Kathryn Hohlwein), η οποία επί σχεδόν σαράντα χρόνια, δίδασκε ένα σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο Σακραμέντο της Καλιφόρνια, με αντικείμενο την «Ομηρική φαντασία». Οι τάξεις της ήταν πάντα γεμάτες από μαθητές, μεταξύ των οποίων ορισμένοι από τους καλύτερους των τμημάτων των Ανθρωπιστικών Σπουδών και της Αγγλικής. Λίγο πριν από τη συνταξιοδότησή της, η Κάθριν Χολουάιν βρέθηκε αντιμέτωπη με το ερώτημα των φοιτητών της για το πώς σκοπεύει να διατηρήσει “ζωντανή” την ικανοποίηση της ανάγνωσης και μεταλαμπάδευσης των έργων του Ομήρου. Εμπνεόμενη από τον ενθουσιασμό των φοιτητών της, η Κάθριν Χολουάιν προχώρησε στη διοργάνωση μιας σειράς από συγκεντρώσεις ολονύκτιας ανάγνωσης των έργων του Ομήρου, που ήδη μετρούν δώδεκα χρόνια ζωής.
Αντιπρόεδρος της οργάνωσης είναι ένας ομογενής, ο Ιωάννης Σιμωνίδης, σκηνοθέτης και ηθοποιός, καθηγητής και Διευθυντής της Δραματικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης. Γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη, μεγάλωσε στην Αθήνα και σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Γέιλ. Ιδρυτής του Ελληνικού Θεάτρου της Νέας Υόρκης, μελετητής του Ομήρου, του Σωκράτη, του Πλάτωνα, του Μακρυγιάννη και του Καβάφη. Από το 2005 έχει αφοσιωθεί στη δημιουργία και παρουσίαση σε θέατρα, σχολεία, πανεπιστήμια, βιβλιοθήκες και κοινότητες θεατρικών και κινηματογραφικών έργων και εργασιών, όπως η “Απολογία του Σωκράτη”, η “Πολιτεία” του Πλάτωνα, “Τα Απομνημονεύματα του Μακρυγιάννη”, η ζωή και το έργο του Καβάφη, η καταστροφή της Σμύρνης, κλπ.
“Ημέρες Ομήρου” στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Ιπποκράτεια 2010»
Μετά τις ομολογουμένως επιτυχημένες εκδηλώσεις στην Αλεξάνδρεια, τη Νέα Υόρκη, την Καλιφόρνια, την Τουρκία, τη Μάλτα, την Ιταλία και προσφάτως στην Ουρουγουάη, οι “Αναγνώστες του Ομήρου” επιστρέφουν στην Ελλάδα, με μία ολονύκτια ανάγνωση-τραγούδισμα της “Οδύσσειας” του Ομήρου, που θα λάβει χώρα το Σάββατο, 7 Αυγούστου, στο Μεσαιωνικό Κάστρο της Κω, στο πλαίσιο του φεστιβάλ “Ιπποκράτεια 2010″.
Οι “Ημέρες Ομήρου” πραγματοποιούνται με την οργανωτική και οικονομική στήριξη της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτισμού του Δήμου Κω, υπό την αιγίδα και του Δημάρχου της Κω, Γιώργου Κυρίτση, σε συνεργασία με το διεθνή μη κερδοσκοπικό οργανισμό “Οι Αναγνώστες του Ομήρου”, το Ίδρυμα “Μαρία Τσάκος” της Ουρουγουάης και την πολιτιστική δράση ΕΜΣΕ.

Στον εντυπωσιακό αυτό μαραθώνιο ανάγνωσης της “Οδύσσειας”, διάρκειας 12 ωρών, θα λάβουν μέρος πάνω από 200 αναγνώστες, όλων των ηλικιών και εθνικοτήτων, επίσημοι καλεσμένοι, μαθητές, ξένοι επισκέπτες και πολίτες από κάθε γωνιά της Ελλάδος, οι οποίοι θα διαβάσουν ή θα τραγουδήσουν προκαθορισμένους στίχους της Οδύσσειας στα Ομηρικά, Νέα Ελληνικά, Αγγλικά ή σε οποιαδήποτε γλώσσα της προτίμησής τους.
Συγχρόνως, και για πρώτη φορά παγκοσμίως, θα προβληθεί σε γιγαντοοθόνη ολόκληρη η εξαίρετη νεοελληνική μετάφραση του Δημήτρη Μαρωνίτη, εμπλουτισμένη με σχετικές εικόνες.
Η ολονύκτια ανάγνωση της «Οδύσσειας» θα αρχίσει στις 20:00, με μια ώρα μουσικής, ένα λιτό δείπνο και προετοιμασία για μια βραδιά που τιμά τις παραδόσεις και τα καλλιτεχνικά επιτεύγματα του Ομήρου. Την εκδήλωση θα “ντύσει” μουσικά το Σύνολο Αρχαιοελληνικής Μουσικής, ο “Λύραυλος – Κέντρο Ελληνικής Μουσικής Κληρονομιάς”, με μελωδίες που ταξιδεύουν το κοινό στην εποχή του Οδυσσέα.
Εκτός από την Κάθριν Χολουάιν και τον Γιάννη Σιμωνίδη, στον μαραθώνιο ανάγνωσης στην Κω θα συμμετάσχουν ο Μητροπολίτης Κώου-Νισύρου κ.κ Ναθαναήλ, ο Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Γιώργος Νικητιάδης, ο τ. Υπουργός Εσωτερικών, Κώστας Σκανδαλίδης, η Έπαρχος Κω-Νισύρου, Μαρία Κυπραίου, ο Δήμαρχος της νήσου, Γιώργος Κυρίτσης, ο Μάικλ Σ.Γκένουνγκ (Michael S. Genung), καθηγητής γλωσσολογίας και λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Νίχον, από το Τόκιο της Ιαπωνίας, ο καθηγητής Ουίλιαμ Μιούλεν (William Mullen), από το Κλάσικς Μπαρντ Κόλετζ (Classics Bard College), της Νέας Υόρκης, κ.ά. Ο κατάλογος των συμμετεχόντων στον μαραθώνιο ανάγνωσης ενημερώνεται καθημερινώς και είναι ανοικτός για όσους επιθυμούν να λάβουν μέρος σε αυτόν.
Απόσπασμα από κείμενο της Διαμαντένιας Ριμπά
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

S.O.S : Αύξηση της παραβατικότητας (εγκληματικότητας) των ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΕΜΠΡΗΣΤΩΝ

από andrianos-firedepartment
---------------------------------------------------------------------

 Από τα στοιχεία της πρόσφατης ΜΕΛΕΤΗΣ μου "Το προφίλ ΑΝΗΛΙΚΟΥ ΕΜΠΡΗΣΤΗ",  προκύπτει αύξηση σε ποσοστό (1%)ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΕΜΠΡΗΣΤΩΝ (αστικών και δάσους) της τελευταίας 10ετίας σε σχέση με το διάστημα (1986-1998).
Το στοιχείο αυτό είναι άκρως ανησυχητικό και πρέπει να προβληματίσει έντονα και ιδιαίτερα τους αρμόδιους θεσμούς (ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ - ΣΧΟΛΕΙΟ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ) και συλλογικά,  να ενσκήψουν, οργανωθούν και αντιμετωπίσουν το εν λόγω κοινωνικό πρόβλημα, αν θέλουμε, ως σύγχρονη και με αξίες και αρχές Πολιτεία, να αποτρέψουμε την δημιουργία   των αυριανών "εν δυνάμει" ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΜΠΡΗΣΤΩΝ.
Η Πολιτεία έχει θεσμικό, ηθικό, και νομικό χρέος να δημιουργήσει, στο πλαίσιο της αντεγκληματικής πολιτικής της, προγράμματα παρέμβασης στο περιβάλλον του ανήλικου κι ενός πλήρους φάσματος υπηρεσιών, με στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση της παραβατικότητας των ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΕΜΠΡΗΣΤΩΝ.
Άλλα γενικά στοιχεία που επίσης προκύπτουν από την ίδια ως άνω ΜΕΛΕΤΗ είναι : 
1) Ο εμπρησμός (αστικός) είναι στην πλειονότητα, έργο ανήλικων αγοριών, ποσοστό(98,3%). Το ποσοστό των ανήλικων καταδικασθέντων είναι (21,2%).
2) Ο εμπρησμός δάσους, με ποσοστό ανήλικων καταδικασθέντων (5,5%), είναι έργο αγοριών, σε ποσοστό (84,8%), αλλά και κοριτσιών, ποσοστό  της παραβατικότητας των
(15,2%).