«Στα παιδιά με νοητικά προβλήματα, και κυρίως με αυτισμό, κυριαρχούν η απομόνωση στον εαυτό τους και η αντικοινωνική συμπεριφορά. Δεν υπάρχει η έννοια της φιλίας. Ωστόσο, μετά την ολοκλήρωση της διδασκαλίας, μέσα από το βιβλίο βελτιώθηκαν σημαντικά οι μεταξύ τους σχέσεις. Για παράδειγμα, υπήρχε η διάθεση προσφοράς βοήθειας, αποδοχής και συναναστροφής», είπε χαρακτηριστικά η φιλόλογος και διευθύντρια του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Δέσποινα Καραγιαννάκου.
Τα δύο βιβλία, της ανάγνωσης και του εκπαιδευτικού, διδάχτηκαν κατά την περσινή χρονιά, σε παιδιά ηλικίας 14-20 ετών (αλλά με νοητική ηλικία 8-16 ετών), με δείκτη νοημοσύνης 40-80. Έλαβαν την έγκριση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, με σκοπό να διατεθούν, μέσω του υπουργείου Παιδείας, ως ηλεκτρονικά βιβλία, σε όλες τις μονάδες ειδικής αγωγής. Θα μπορούσαν, ωστόσο, όπως εξηγεί η κ.Καραγιαννάκου, να χρησιμοποιηθούν και σε κανονικά σχολεία, για παιδιά μικρότερης ηλικίας (δημοτικό) ή σε τμήματα ένταξης του Γυμνασίου.
Εξηγώντας την επιλογή του συγκεκριμένου αποσπάσματος του βιβλίου του Σαιντ - Εξυπερύ, η φιλόλογος αναφέρει ότι στη διάρκεια των 25 χρόνων διδασκαλίας σε συμβατικά σχολεία, τα παιδιά έδειχναν ιδιαίτερη προσοχή και αυτοσυγκέντρωση στο κομμάτι της φιλίας του Μικρού Πρίγκηπα με την αλεπού και στα βήματα που οδηγούσαν σ' αυτή. «Είναι ένα αλληγορικό κείμενο για την αγάπη και τη φιλία, που όμως διδάσκει με τον καλύτερο τρόπο τα βήματα για να δημιουργήσει κάποιος μια φιλική σχέση, μια σχέση αγάπης με πρόσωπα ή ακόμα και με πράγματα», εξηγεί.
Το βιβλίο περιλαμβάνει ασκήσεις για το μαθητή, καθώς κι ένα θεατρικό έργο, στο οποίο οι μαθητές θα πρέπει να μεταφέρουν την ιστορία επί σκηνής.
ΠΗΓΗ: www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Οι εκπαιδευτικοί διασκεύασαν σ' ένα εικονογραφημένο βιβλίο, με τον τίτλο «Μέθοδος για όλους», το απόσπασμα της συνάντησης του Μικρού Πρίγκηπα με την αλεπού, διαπιστώνοντας ότι η σχέση που αναπτύσσουν οι δύο ήρωες λειτουργεί ευεργετικά στη διδασκαλία της ανάγνωσης και της κατανόησης του κειμένου από τους μαθητές του ειδικού σχολείου (Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και κατάρτισης). Πολύ περισσότερο, οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά σε αφηρημένες ή αλληγορικές έννοιες, δείχνοντας ότι μπορούν, όχι μόνο να τις κατανοήσουν αλλά και να αναπτύξουν σχέσεις κατανόησης, συμβίωσης, σεβασμού και φιλίας μεταξύ τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου